Hej!

Jag har lite panik här, min häst bor i en box med betonggolv, där golvet har spruckit i ena hörnet.
Det är en luftspalt under den trasiga delen av betonggolvet, troligen pga råttor så den delen har lixom svävat i luften, det är ett hål där som synes på bilden, och där kan man trycka ner ett spett en bra bit innan man når marken.

Golvet är på kanske max 10 cm tjocklek, sen kommer typ 20-30? cm tomrum sen kommer marken som är typ jord. Så från början har man gjutit direkt på marken, för väldigt många år sedan.

Om man kollar på bilden så är det en stor del som nu ligger ganska löst, när jag trampar på den så vickar den delen på sig, den som har spruckit, den är typ 30 cm i diameter.

Jag behöver laga detta ganska omgående, hur gör jag detta, dvs laga hörnet med sprickan.
Det är inte mitt stall, så jag har inte möjlighet att gjuta hela boxen, utan tänkte reparera för att säkra min häst så han inte skadar sig.

Tacksam för råd o tips!!

Mvh
Mia
 
  • Sprucket betonggolv i hästbox med synlig luftspalt och hål där ett spett kan tränga ner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lättaste är att köpa en/ett par säckar grovbetong på närmaste byggvaruhus och hälla ner i hålet.

Men att du inte tar kontakt med stallägaren istället? Du betalar väl hyra för boxen, då borde stallägaren åtgärda felen.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Stallägaren gör inget tyvärr,

ok grovbetong, men det är nog ett väldigt stort tomrum under tror jag,
går det att laga sprickan tänkte jag på?
 
Ta spettet o slå upp hålet lite så du kan hälla betong rakt ner. Om du vill slippa blanda så mkt så kan du fylla ut med tegelstenar eller annat mög du har till hands. Ej organiskt material dock, detta enbart som slarvlagning för att inte riskera att det knäcks upp ngt hål när hästen trampar där
 
Tack för tips, det låter som kloka ideer!!!!
 
Kommer du åt från utsidan och kan fylla med grus? Fylla utrymmet med betong? Lägg en stor skiva över?
Prata med ägaren.
 
Jag har pratat med ägaren, hon vill avvakta tills nån som ska renovera hennes hus nån gång i framtiden ska göra jobbet samtidigt, jag vill inte avvakta och riskera min häst så måste fixa själv,
Jag har fått lite tips att göra hålet lite större och fylla med sten o betong, och det är det jag ska försöka göra tänkte jag, eller helst hitta någon annan som kan såna saker. Tack för tips, en skiva över är ingen dum idé!
PS ifall någon i Stockholm har tid över så varmt välkommen :) givetvis mot ersättning, även om ekonomin tyvärr är begränsad
 
  • Gilla
Du och 19till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.