Sitter på källartoaletten och beundrar installationen av vattenfelsbrytaren som nyligen installades av en rörmokare. Plötsligt inser jag att avståndet till vattenmätaren omöjligt kan räcka för att fälla upp dess lock. Inte hela världen, siffrorna går att läsa av ändå. Men visst är det lustigt?

Det måste finnas tusentals missar som egentligen inte har nått negativt värde
 
  • Vattenfelsbrytare installerad ovanpå en vattenmätare med begränsat utrymme att öppna locket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
swe.jocke och 2 till
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
Sitter på källartoaletten och beundrar installationen av vattenfelsbrytaren som nyligen installades av en rörmokare. Plötsligt inser jag att avståndet till vattenmätaren omöjligt kan räcka för att fälla upp dess lock. Inte hela världen, siffrorna går att läsa av ändå. Men visst är det lustigt?

Det måste finnas tusentals missar som egentligen inte har nått negativt värde
Jo blev nog bara så men funktionen är ju fortafarande 100% även fast det är lite knepigare att läsa av funkar vatten fels brytaren bra ? Tycker den borde vara lika självklar som jfb man får ju tillomed rabbat på föräkringpremien
 
Läcker modell med !
 
O Oeldling skrev:
Läcker modell med !
Ja den är nog den snyggaste vattenfelsbrytaren på marknaden. Är riktigt nöjd med den efter de tre månaderna som gått. Köpte den i huvudsak för de tre puckarna som följde med. De kopplas upp mot wifi och blir de blöta skickar de signaler till brytaren i källaren. Har under diskbänken, diskmaskinen och det viktigare->frys med ismaskin och kopplat vatten.
 
  • Vit vattenläcksensor under diskbänk, intill rörledningar och sladdar, en del av smart vattenfelsbrytarsystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenfelsbrytar-puck placerad på ett golv under vit köksinredning som kopplas till wifi för fuktdetektering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr lämnar inte Länsförsäkringar i Gävleborg nån rabatt på min premie...
 
O Oeldling skrev:
bor du i villa tycker jag du ska ringa dem och kolla se länk [länk]
Ja. Det var nått när jag tecknade om rabatt på en av dom utvald modell. Installationsbidraget finns inte i Gävleborg
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Ja. Det var nått när jag tecknade om rabatt på en av dom utvald modell. Installationsbidraget finns inte i Gävleborg
Står om man läser att du ska ha möjlighet att kunna få upp till 10%på månadspremien med
 
Då har du den självbetald på under tio år
 
O Oeldling skrev:
Då har du den självbetald på under tio år
 
O Oeldling skrev:
Står om man läser att du ska ha möjlighet att kunna få upp till 10%på månadspremien med
Som sagt, inte i Gävleborg men i t.ex. Bergslagen.
 
Manganbangan Manganbangan skrev:
Som sagt, inte i Gävleborg men i t.ex. Bergslagen.
Ok antar att du har andra rabatter så du har redan har bra pris på det sammanlagt. Annars har ju folksam 10%på vattenfelsbrytare på premien. Konstigt att dom kör olika ! Kul att du är nöjd iaf jag är mest fashinerad av dropp/tryck smart funktionen på dessa att den räknar ut hur man förbrukar och larmar på avvikelser
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.