Gokväll!

Jag är i full flärd med att bygga ett släp som ska fungera till min numera ganska utbredda enduroverksamhet.

Senast i raden av projekt blev installation av dieselvärmare (för ombytte och övernattning under kyliga förhållanden.
Detta ledde till att jag kvickt konstaterade bristen av isolering i släpet.

Till frågan, vad isomerar man ett släp med?
De två största hindrena jag har sett hittills är att billig isolering "stjäl mycket plats" på bredden. Det andra är att släpet har en del runda kandet och hörn, så mjukt material är att föredra.

Några tips?
 
Om du inte har några krav på hur det ser ut, skulle jag limmat frigolit på plana ytor, och motorrummsisolering där det är runt.
 
  • Gilla
callelo
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Om du inte har några krav på hur det ser ut, skulle jag limmat frigolit på plana ytor, och motorrummsisolering där det är runt.
Har tänkt i samma banor, men frigolit smular lätt så fort man kommer åt det. Kan man limma masonit utanpå?

Har kollat på paroc spaceloft men inte hittat någon prisuppgift. Vet du något om den typen av material?
 
Tänk husvagn , friggo + launaplywwod.. tålig yta som klarar fukt utan att svälla.
 
Mazen Mazen skrev:
Tänk husvagn , friggo + launaplywwod.. tålig yta som klarar fukt utan att svälla.
Vad är skillnaden på launaplywood och vanlig konstruktionsplywood?
 
Launaplywwod aka mahognyplywwod är limmad med vattenreststen lim och sväller inte i fuktiga miljöer
Och den finns i 4mm skivor
 
Mazen Mazen skrev:
Launaplywwod aka mahognyplywwod är limmad med vattenreststen lim och sväller inte i fuktiga miljöer
Och den finns i 4mm skivor
Ska definitivt tittas närmre på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.