Håller på att projektera installationen.
En undring, som jag inte fått något svar på, hittills:
Kan man lägga en startpunkt utefter begränsningskabeln?
I manualen finns bara guidekabeln nämnd, men i en video på Youtube påstås att det går. Dock även där är det lite luddigt, det talas om 315 men videon visar någon 400-modell.
Någon som vet?
 
Det funkar på min 310:a ifrån 2015 iallafall. Man kan välja att följa åt höger eller vänster om laddstationen, hur långt och antal procent av gångerna den går ut. Ett annat tips är att laddahem hela manualen ifrån Husqvarnas hemsida. Där står mycket som är bra att veta.
 
Tack,
310 och 315 lär ju vara samma maskin, med lite skillnad i programmeringen, så det funkar säkert även på nyare maskin.
Har ju laddat ner manualen, där finns mycket, men uppenbarligen inte allt:thinking:!
 
Kollade manualen själv nu och i den nyare står det faktiskt inget om vilken kabel man vill att den ska följa. Men det funkar på dom äldre iallafall men att dom inte plockat bort funktionen på dom nyare vågar jag inte svära på.
 
Nej, det är ju fult att svära..... ;)
Jag har snart dragit begränsningskabeln färdigt, då kan jag ju sätta i maskinen och se om alternativet att följa den till en startpunkt finns. Vill ju veta innan guidekabeln ska ut.
Något problem med det?
Samtidigt skulle det väl vara konstigt att ta bort en sådan funktion, i synnerhet när det bara går att använda en guidekabel.
 
Har slutgiltigt svar på spörsmålet:
Funktionen att använda begränsningskabeln till startpunkter är borttagen på senare årgångar!
Synnerligen idiotiskt, det precis det jag behöver! Men inte ens en återförsäljare (med betoning på försäljare) visste, hade kanske valt annan maskin istället.
Sens moralen är, som vanligt, att man måste kolla och dubbelkolla allt själv:mad:.
Tack för hjälpen iallafall.
 
Konstig sak att plocka bort då det särskiljde den från en billigare Gardena.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.