Alldeles purfärsk i det här forumet. På väg att införskaffa en 4320. Försöker reda ut hur ett larm skall kunna "väcka" mig om jag inte har mobilen framför ögonen. Har försökt plöja igenom det mesta men inte hittat något om hur appen i mobilen reagerar vid larm. Kollat deras demo, men den ger bara visuella indikationer. Kommer det någon ljudsignal i appen vid larm? Om ja, hur länge? Har även förstått att Microsoft stänger för nya hotmailkonton. Någon som har idé om vart man skall vända sig för pushmail istället?
 
G Göran R skrev:
Alldeles purfärsk i det här forumet. På väg att införskaffa en 4320. Försöker reda ut hur ett larm skall kunna "väcka" mig om jag inte har mobilen framför ögonen. Har försökt plöja igenom det mesta men inte hittat något om hur appen i mobilen reagerar vid larm. Kollat deras demo, men den ger bara visuella indikationer. Kommer det någon ljudsignal i appen vid larm? Om ja, hur länge? Har även förstått att Microsoft stänger för nya hotmailkonton. Någon som har idé om vart man skall vända sig för pushmail istället?
Exchange Online (Del i Office 365)
 
RilleRock
G Göran R skrev:
Alldeles purfärsk i det här forumet. På väg att införskaffa en 4320. Försöker reda ut hur ett larm skall kunna "väcka" mig om jag inte har mobilen framför ögonen. Har försökt plöja igenom det mesta men inte hittat något om hur appen i mobilen reagerar vid larm. Kollat deras demo, men den ger bara visuella indikationer. Kommer det någon ljudsignal i appen vid larm? Om ja, hur länge? Har även förstått att Microsoft stänger för nya hotmailkonton. Någon som har idé om vart man skall vända sig för pushmail istället?
Hur appen låter beror på händelse men vid larm så är det en larmsignal som ljuder i ca 10sek som man märker.

Om du är i behov av något annat skulle jag hellre satsa på modemet som skickar sms som du sedan kan ge vilken signal du vill till.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Hur appen låter beror på händelse men vid larm så är det en larmsignal som ljuder i ca 10sek som man märker.

Om du är i behov av något annat skulle jag hellre satsa på modemet som skickar sms som du sedan kan ge vilken signal du vill till.
Tack, jag tror nog det räcker med signalen i appen. Det var den infon jag inte kunde hitta i forumet.
 
  • Gilla
Boower
  • Laddar…
Säg att jag vill samla ihop alla sensorer vars kablar hamnar på vinden, och sedan dra ner EN kabel till källaren där centralenheten sitter.

Är det denna typ av produkt jag använder då?

https://lasshop.se/produkt/expansionsenhet-spc-e652/

Expansionsenhet för sensoranslutning till säkerhetssystem på vind och källare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det någon med fler sektionsingångar eller använder man helt enkelt flera expansionsenheter alt buntar ihop sensorer till en sektion?
 
Ja det är rätt pryl.

Och ja antingen får du gruppera på någotvis eller köpa fler 652or.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Bra, då behöver jag således inte har rör för mer än en kabel mellan vind och källare.
 
RilleRock
MathiasS MathiasS skrev:
Bra, då behöver jag således inte har rör för mer än en kabel mellan vind och källare.
1 oskärmad UTP räcker bra.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.