Vi har ett rätt brant tak, skulle uppskatta det till ca 45graders lutning. Vi har en hel del mossa på norrsidan som vi vill åtgärda. Vi har ingen stege på taket så har ingen möjlighet att klättra upp på taket. Har även problem att få nog lutning på stege när jag ställer den mot taket pga lutande tomt. Har ni något tips för hur man på ett säkert sätt skulle kunna komma upp för att rengöra med takskrapa och kunna spruta på grön fri på taket? Är det byggnadsställning som gäller?
 
  • Gult hus med brant tak och mossa på norrsidan, utan stege eller byggnadsställning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Du har ingen i närheten som privat hyr ut en skylift? Rätt vanligt att folk köper ut för omoderna lyftar för proffsbruk och sedan hyr ut till privatpersoner ofta till ett väldigt överkomligt pris.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Du har ingen i närheten som privat hyr ut en skylift? Rätt vanligt att folk köper ut för omoderna lyftar för proffsbruk och sedan hyr ut till privatpersoner ofta till ett väldigt överkomligt pris.
Inte vad jag vet men får hålla lite utkik på blocket, är nog något sådant jag behöver för att kunna göra detta..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.