Byggde för några år sedan om hela huset. Och då samtidigt byggdes en tvättstuga.
Vi monterade också ftx ventilation i hela huset.

Ändå att det byggdes enligt konstens regler med ftx i hela huset, utsug i kök, badrummen och tvättstugan så rinner kondens på väggarna och fönster så fort man kör torktumlaren.

Känns som det är risk för fukt?
Dörren är blöt på insidan när jag kör torktunlaren.

Vad beror detta på?
Ingen stor tvättstuga. Runt 150x400cm
 
Ventilationen mäktar väl inte med då? Samtidigt låter det ju som tumlaren inte är riktigt kry. Det mesta av vattnet ska väl tas om hand i tumlaren och inte fläktas ut i rummet?
 
Låter mer som fel på torktumlaren.
 
Kanske är så "enkelt" det är en äldre. Kanske har gjort sitt helt enkelt då.
 
Är det en kondenstumlare som samlar vattnet i behållare eller en som blåser ut den fuktiga luften?
Om det är den senare typen så finns det väl ingen ventilation som klarar av att ventilera ut så mycket fukt på kort tid utan tumlaren borde kopplas till ventil i väggen?

/M
 
Vanlig kondenstumlare. Det e nog dax att byta den nu då.
 
A
det kan bli så här om utrymmet är för litet där den står så att det blir för varmt i rummet (tvättstugan).
åtgärdas enklast med att ha dörren öppen och i andra hand byta till en värmepumpstorktumlare
 
Jo har jag öppe dörren lite eller fönstret så blir det ingen fukt.
 
För litet ?? Min tvättstuga är bara hälften så stor, det blir bara varmt i den när man kör tumlaren, inte tillstymelse till nån fukt.
Måste vara nått fel på tumlaren. Har ni rengjort kondensorn ??
 
Hemmakatten
Hade också en liten tvättstuga, mindre än TS, hade FTX också. Hade alltid, från det torktumlaren var ny, dörren öppen när den var igång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.