Två vita, fristående kyl- och frysenheter tänkta att placeras bredvid varandra, med produktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte dessa o ska montera dom bredvid varandra.
Fick med 3st plåtbitar med hål i o några skruvar .
Kollade instruktionsboken o där visar var man ska montera dom .
Men hållit på en bra stund nu o får inte ihop det.
Nån som vet hur man gör ?
Väldigt tacksam för svar jocke
 
A
de där monteringarna kan vara väl så svåra att få dit
egentligen tror jag att jag bara varit hemma hos en som använt dessa.
bakom sockeln sätter man en
uppe på framtill sätter man en
och uppe på bak sätter man en
så skåpet måste stå framme när man gör det och har man inte ett plant golv så går det inte
 
  • Gilla
Gerdagitta
  • Laddar…
Problemet är att det inte finns några hål o skruva i .
Vågar inte skruva rakt i plåten .
 
Måste de verkligen skruvas ihop? Borde kunna stå bredvid varandra.
 
A
ja vist kan de stå lösa som alla andra, detta är mer ett jippo att skruva ihop dessa och allt underhåll blir ju tusen ggr värre.
Electrolux hade en modell en gång i tiden som vart sån med en matchande list mellan skåpen
 
Blir ju väldigt tunga skåp med matvaror i. Jag upplever inte att man måste "skruva ihop" dem. Styr in dem så det ser bra ut och fyll på med mat. Problem solved :)
 
Fått till problemet?
Är i samma situation med samma produkter som dig!
 
A Add-e skrev:
Fått till problemet?
Är i samma situation med samma produkter som dig!
Ställde dom bredvid varandra o gjorde en plåt till hålen längst ner o det räcker än så länge
 
  • Gilla
Sebbmålare och 1 till
  • Laddar…
Vi köpte en kyl och en frys från Samsung i höstas och ställde de bara bredvid varandra. Funkar kanon.
 
Är det någon som fått hjälp i det här ärendet? Ringde till samsung support precis och de menar att det borde finnas färdiga skruvhål, men det finns som bekant inte.
 
Utanfantasi Utanfantasi skrev:
Är det någon som fått hjälp i det här ärendet? Ringde till samsung support precis och de menar att det borde finnas färdiga skruvhål, men det finns som bekant inte.
Varför skruva ihop dom???
Aldrig varit med om att vi skruvat såna oavsett fabrikat;)
 
  • Gilla
KultOfKamprad
  • Laddar…
Därför att de annars tenderar att glida isär eller dras ut ojämnt när de används. Skruvar man ihop dem så kommer de stå stabilare och det ser mer städat ut. Samsung och många andra tillverkare skickar med delar till att göra just detta, så man får väl avgöra själv vad som är viktigt för en. Men åter till frågan: någon som lyckats?
 
Nej jag vågar inte heller sätta i skruvar direkt genom plåten. Nä jag kör på tipset här att fylla dom och hoppas tyngden gör att dom står kvar!
 
  • Instruktionshandbok som visar delar och steg för att installera en möbel, inklusive skruvar och fästen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av två svarta metallplåtar med fyllda hål där skruvar ska sitta, i linje med användarens byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av två metallkolumner fyllda med skruvar och pluggar för att öka stabiliteten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ha, jo så kanske det får sluta. Har kontaktat supporten och de var också helt aningslösa angående avsaknaden av hål. De har klurat i över en vecka på situationen efter att de fått mina bilder - får se om de återkommer snart. Lite pinsamt samsung.
 
  • Gilla
Jan Gustafsson1
  • Laddar…
A
nu har väl inte samsung någon "riktig" support på vitvaror.
tror fortfarande att de inte har någon servicechef i Sverige eller reservdelslager
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.