Har gått lite i funderingar att bygga mig ett hus själv. Tänkte bygga på heltid och göra allt själv (med undantag för LITE el och vvs)

Hur många timmar bör man räkna med att bygga ett 2 plans hus på ca 170kvm? Alternativt 1 plans på runt 150kvm? Schablonkostanad för byggsats per kvm (standard).

Vänligen
Andreas
 
Det är nog omöjligt att svara på den frågan. Frågan är snarare hur många timmar du vill satsa ? Alltså nöjer du dej med ett enkelt hus utan vinklar och vrår eller blir det mycket special ?
Tvåvåningshus, golvvärme ovan platta, takkupor, burspråk, inbyggda garderober, egensnickrat kök är exempel på saker som tar extra tid.

Allt mellan 1200 h till 4000 h har jag sett här på forumet.
Min sambo byggaren (sedan 20 år) säger att det kommer att ta 1200 h för oss.
Tror jag inte håller, vi har för mycket speciallösningar för det ... Vilket han inte vet om ännu ... ;D
Men han kan väl få tro det. ;)

 
melle skrev:
Har gått lite i funderingar att bygga mig ett hus själv. Tänkte bygga på heltid och göra allt själv (med undantag för LITE el och vvs)
Hur mycket kunskap har du sedan innan? Är du snickare eller har någon i din närhet som är snickare t ex?
 
Hej! Jag ska byta hängrännor och stuprör med det som behövs till runt veranda. De har helt rostat sönder på några ställen. Problemet är att jag inte hittar så smala och nätta(vita) rör☹️Någon som vet vart det kan finnas?
 
K
C Catharina Dafteke skrev:
Hej! Jag ska byta hängrännor och stuprör med det som behövs till runt veranda. De har helt rostat sönder på några ställen. Problemet är att jag inte hittar så smala och nätta(vita) rör☹️Någon som vet vart det kan finnas?
Detta är en tråd om att ta fram ritningar själv och bygga. Du får nog mer och bättre svar om du startar en egen tråd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.