Söker efter en hel duschkabin som håller bra och ligger under 8000:-
Hade kollat på bauhaus men den hade fått så dåliga recensioner här.
Helst utan blandare (så den går att byta om den skulle råka gå sönder).
Vore super om någon kunde tipsa mig om någon som håller några år. Orkar inte med sådant som krånglar.
Behöver absolut ingen massage eller annat, bara en enkel dusch.
 
lärjungen
Hej

Jag rekommenderar den här från Jula (jo faktiskt) https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...rumsinredning/duschkabiner/duschkabin-435027/

Har haft både den och Denver-kabinen från Bauhaus, förvisso 80x80 men dom är exakt lika. Jula-kabinen är hundra gånger mer lättmonterad och genomtänkt. Snyggare detaljer, så snygga dom kan bli för 2000 alltså.

Allt med Bauhaus-kabinen är skit, förutom att den är billig emellanåt och duger som renoveringsdusch.

Ska man ha en kabin som man ska ha "på riktigt" hade jag inte gått en krona under 6-7000 för att få något som går att stå ut med över tid.
 
lärjungen
A Arga ingenjörn skrev:
Jula-kabinen är hundra gånger mer lättmonterad och genomtänkt.
Hmm... Ska man tro majoriteten av recensionerna på Julas sida om den kabinen är monteringsanvisningen enbart till för raketforskare och monteringen därmed ett elände. Men de flesta är eniga om att den är prisvärd.

I övrigt kan jag nog hålla med dig om att ens "riktiga" dusch bör kosta lite mer.
 
Fast både jula och bauhause har fått dåliga recensioner efter en viss tids användning. Tudlifen läckande system och trasiga blandare.
 
Varken julas eller bauhas kommer med blandare, så det borde vara irrelevant för kabinens konstruktion.

Jag får rätta mig själv från tidigare, "lättmonterad" var väl kanske en felanvändning av ordet. Det jag försökte förmedla var att jula-kabinen inte har en konstruktion som känns påhittad efterhand man tillverkade delarna. Det har däremot Bauhaus-kabinen som har direkt fula detaljlösningar.
 
j.erkers j.erkers skrev:
Vi har en duschkabin från Macro som vi är otroligt nöjda med. Lättmonterad kvalitet och lite dyrare än den i länken nedan som är på rea nu:

[länk]
Tack. Jag har kollat på den faktiskt. Dyrare men sedan har dem 20 års garanti och är tillverkade i Sverige så det känns som att de kanske håller?!
 
  • Gilla
j.erkers och 1 till
  • Laddar…
j.erkers
L linnnordstrom skrev:
Tack. Jag har kollat på den faktiskt. Dyrare men sedan har dem 20 års garanti och är tillverkade i Sverige så det känns som att de kanske håller?!
En kompis hade en gammal (+20 år?) Macrokabin som han sålde vid sin badrumsrenovering. Den blev han av med blixtsnabbt och till ett pris som han hade kunnat pruta en hel del på...
 
  • Gilla
linnnordstrom
  • Laddar…
j.erkers j.erkers skrev:
En kompis hade en gammal (+20 år?) Macrokabin som han sålde vid sin badrumsrenovering. Den blev han av med blixtsnabbt och till ett pris som han hade kunnat pruta en hel del på...
Då blir det en sådan.
 
Tack för alla som tog sig tid att svara. Blir en Macro
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.