BigR
Den var också över min budget :D.
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
BigR BigR skrev:
Den var också över min budget :D.
köpte du din på nätet ??
 
BigR
Nä, jag handlade lokalt. Hade tänkt beställa av Lövångers Maskin, med då hade dom tagit in ett gäng Toros på XL-bygg, så det fick bli där istället.
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
Var den monterad eller fick du sätta i hop vissa delar ?
 
Köper man nytt spelar det kanske mindre roll, men Toro har sprängskisser och reservdelar till typ allt dom nånsin tillverkat. Utöver min Powershift från -88 har jag en pytteliten 2-taktare från -71. Det gick att hitta skisserna samt reservdelar även till den, visserligen från USA och från Toro centralt men frakten var inte så farlig.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
BigR
Toron var färdigmonterad av butiken.

Jag tror det är rätt enkelt att montera. Om man tittar på unboxingen av föregångaren 928 OXHE så tog det 30 minuter och på en OAE behöver man ju inte krångla med kablage till steering triggers eftersom den har diff och Automatic Steering, förklaring av auto steer vid 11 minuter in i videon:
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
Ingen ??
 
Q qvintus4 skrev:
Var hos en lokalhandlare i dag tittade på den här
någon som har erfarenhet av Cuba-cadet ??
[länk]
Q qvintus4 skrev:
Ingen ??
Jag har ingen erfarenhet av Cub Cadets snöslungor men jag har en åkgräsklippare av lite större modell från det märket. Den var förvisso inte billig men jämfört med Husqvarna så sparade man en slant. Fungerar perfekt efter 6 års hård tjänst och det enda jag bytt är olja och oljefilter. Cub Cadet ingår för övrigt i MTD-koncernen som är en av USAs största tillverkare av trädgårdsmaskiner.
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
BigR
MTD konstruktion. Du måste väl jämföra specifika modeller snarare än märkena. Cub Cadet har någon trestegsslunga som dom marknadsför som utmanare till de bättre Toro/Ariens/Honda. Den där 3:e-stegsskruven som vissa kallar ”isborr” är väl mer en gimmick imo. Iallafall fattade jag att den särskilt kunde sätta igen vid slasksnö.
 
Yamha snöslunga ska ju vara kvalitet såg en begagnad YS-524 någon som vet nått om den eller har erfarenhet av den storlek med mera ??
 
Q qvintus4 skrev:
Yamha snöslunga ska ju vara kvalitet såg en begagnad YS-524 någon som vet nått om den eller har erfarenhet av den storlek med mera ??
Om modellnumret följer samma logik som en del andra slungor så är det 5 hästkrafter och ett snöintag med 24 tums bredd. OBS lite killgissning här. Svärfar hade en sådan med band. Funkade som en Japan brukar dvs startar lätt och går jämförelsevis ganska tyst. Den hade banddrift vilket jag inte gillar alls eftersom jag gärna backar manuellt och tycker det är opraktiskt när det är trixigt.
Jag har själv en Honda med 5 hästar som slungar bättre än de 8 hästare av andra märken som jag testat.
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
låter bra , den har band hmm man får fundera på det där i fall man vill kunna backa manuellt ...
 
Q qvintus4 skrev:
låter bra , den har band hmm man får fundera på det där i fall man vill kunna backa manuellt ...
Jag tror den modellen även såldes under namnet Yanmar. Dessutom har jag en känsla av att Husqvarna hade en modell under några år som precis såg ut som en Yamaha. Ska se om jag hittar en bild.
 
Röd Yamaha snöslunga parkerad i ett garage med färgstänkta väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
så här ser den ut
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.