Hejsan.
Har letat överallt men hittar ingenting som svarar på min fråga, är det någon som vet ungefär hur mycket det kommer att kosta att flytta ett kök? Förstår att det är en väldigt svår fråga att svara på men handlar det om tusentals kronor, hundratals eller miljoner? Är helt okunnig så har absolut ingen koll...

För att beskriva lite vill jag alltså flytta köket till vardagsrummet, vardagsrummet ligger intill en toalett ifall det har någon betydelse för kostnaden. Jag vill alltså göra om en nuvarande etta till en två, vet att man behöver bygglov osv men vill veta ifall det ens är värt att ansöka om lov med tanken på vad priset kommer hamna på.
 
Det låter som en bostadsrätt. Du behöver troligen inget bygglov, ring kommunen. Men BRF styrelse måste godkänna det.
Det kommer att medföra att dra nya ledningar vilket kan vara rätt knepigt i en lägenhet. Om du inte kan utnyttja rören i angränsande badrum.
Det kostar inga tusenlappar och ingen miljon. Men mycket säkert över hundratusen för jag antar att du anlita firma för det mesta.
 
Tack för bra och tydligt svar:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.