Skärmdump av SMS-konversation med upprepade larmmeddelanden från inbrottslarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
ådal och 2 till
  • Laddar…
I lördags fick jag 32 till SMS. Ägaren är antagligen riktigt besviken på sitt larm vid det här laget...
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Den här helgen har jag bara fått ett larm-SMS. Har ägaren lyckats knappa in sitt eget nummer nu?
 
  • Haha
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Tre till SMS kom från larmet igår. När ska ägaren testa att knappa in sitt mobilnummer på nytt?:thinking:
 
Inget larm-SMS på över två veckor. Antingen har ägaren gett upp eller lyckats ställa in rätt nummer.
 
  • Haha
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
Jag hade fel, larm-ägaren har inte lyckats få till rätt telefonnummer. Jag fick två till SMS nu i helgen.
 
  • Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Kanske skickar larmet SMS till fler mobiler, som då gör att användaren inte märker att det finns ett felaktigt nummer inlagt.
Har du haft ditt nummer under längre tid?
 
E etompau skrev:
Kanske skickar larmet SMS till fler mobiler, som då gör att användaren inte märker att det finns ett felaktigt nummer inlagt.
Har du haft ditt nummer under längre tid?
Så kan det ju förstås vara! Ägaren har kanske först råkat knappa in mitt nummer, fick inga SMS, och lade då till sitt korrekta nummer - men utan att radera mitt nummer. Så nu får både ägaren och jag SMS:en.

Det vore då snyggt om jag kunde skicka ett svars-SMS för att avregistrera mig.
 
Blocka avsändaren?
 
Bart Bart skrev:
Blocka avsändaren?
Jag vet, men jag är alldeles för nyfiken för det.
 
  • Haha
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Fick två till sms i helgen:

Inbrottslarm Reset larm

och

Inbrottslarm larm


Är det sådant som skickas då man larmar av vid ankomst, och larmar på vid avfärd? Eller innebär det att ägaren fortfarande mixtrar med sitt larm?
 
jarlh jarlh skrev:
Fick två till sms i helgen:

Inbrottslarm Reset larm

och

Inbrottslarm larm


Är det sådant som skickas då man larmar av vid ankomst, och larmar på vid avfärd? Eller innebär det att ägaren fortfarande mixtrar med sitt larm?
Tolkar det som att larm har blivit utlöst och sedan återställt/frånkopplat. Hur larmet uppför med SMS brukar vara tillverkarspecifikt.
 
31 SMS om larm/reset larm den senaste kvarten. Ägaren har nog inte lyckats få till det för sig själv heller.
 
  • Haha
Gurkmat och 1 till
  • Laddar…
Kanske en dum fråga men har du försökt att spåra avsändaren via telefonnumret?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske en dum fråga men har du försökt att spåra avsändaren via telefonnumret?
Okänt nummer. (Hos Tele2 är allt jag får fram.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.