Har plintat med färdiga 700 plintar till min carport. Först var det tänkt att det skulle bli plåttak, men efter resans gång så kom vi på att det blir snyggare med takpannor.

Carporten har måtten 9*6 meter och har plintat så det är ca 3 meter mellan varje plint i fram och bak kant. DEt kommer vara ett sadeltak med 30 graders lutning, vi kommer inte lägga råspont utan bara reglar med någon duk under. Bor i Örebro trakten.

Är det någon som vet om det kommer funka eller är det bara att gräva upp dem och gjuta ist?

Med vänlig hälsning//Andreas
 
Varför skulle det inte funka??
Beror kanske på avstånd mellan dom??

//AA
 
Är orolig att det blir för högt tryck neråt. Har grävt ut och singlat ca 15 under alla.
 
  • Gilla
Lasse Jonsson
  • Laddar…
Blir ju ingen jätte skillnad.
Största belastningen är med en massa snö.
Var i landet bor du?

Ett fall för @justusandersson

Men har för mig att en vanlig plint i bra grundförhållande tål typ 4ton.

//AA
 
Hej Andreas!
Korde du med plintar eller gjot du egna plintar? Blev det billigare mindre arbete etc? ?
Tacksam for svar


A andreas.carlsson1983 skrev:
Bor i örebro.

Mvh//Andreas
 
C centermin skrev:
Hej Andreas!
Korde du med plintar eller gjot du egna plintar? Blev det billigare mindre arbete etc? ?
Tacksam for svar
jag körde med färdiga. Tror det blir billigare och man sparar lite tid då man slipper hålla på och gjuta å så.
 
A andreas.carlsson1983 skrev:
jag körde med färdiga. Tror det blir billigare och man sparar lite tid då man slipper hålla på och gjuta å så.

hur manga plintar hade du?
 
C centermin skrev:
hur manga plintar hade du?
4 fram, 4 bak. Och 2 på varje kortsida. Så totalt 12.
 
A andreas.carlsson1983 skrev:
4 fram, 4 bak. Och 2 på varje kortsida. Så totalt 12.
Hade du nagon betongplatta som du korde med? Eller vart det bara makadam och grus som du hade undertill?
 
C centermin skrev:
Hade du nagon betongplatta som du korde med? Eller vart det bara makadam och grus som du hade undertill?
bara makadam
 
A andreas.carlsson1983 skrev:
bara makadam
Det later ju som en mycket intressant ide och jag sag att du bor i narheten av orebro, precis som mig, varfor ar dina observaiotner mycket tillampliga i mitt fall. Carporten min som jag tankt mig ska vara 8x4 ett harstra kortare an din men i ovrigt lika.

nagot mer som du tankt att jag borde kanna till angaende plintar och dylikt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.