Hej på er alla!
Jag skulle gärna vilja ha tips från er här på forumet så påbörjat era byggnationer.
Jag och min man ska bygga nytt , vi vill att huset har 3 sovrum samt ett mindre arbetsrum. Kök och vardagsrum skall vara storta(upplevas rymligt) gärna öppen planlösning. Önksar oss gärna bastu och gott om förvaringsutrymmen (Klädkammare). Ryggåstak .
Någon som har några tips på husmodellen som passar in på ovanstående.
Vill gärna ha prisbild....

Ha en trevlig kväll / Anna
 
  • 7-vstra_gavlarna9-web.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
annaper skrev:
Hej på er alla!
Jag skulle gärna vilja ha tips från er här på forumet så påbörjat era byggnationer.
Jag och min man ska bygga nytt , vi vill att huset har 3 sovrum samt ett mindre arbetsrum. Kök och vardagsrum skall vara storta(upplevas rymligt) gärna öppen planlösning.  Önksar oss gärna bastu och gott om förvaringsutrymmen (Klädkammare). Ryggåstak .
Någon som har några tips på husmodellen som passar in på ovanstående.
Vill gärna ha prisbild....

Ha en trevlig kväll / Anna
Myresjöhus har ett hus som heter Strandgården som jag var riktigt förtjust i innan vi sen köpte ett begagnat hus istället. Två mindre sovrum med tillhörande allrum. Kök och vardagsrum i mitten av huset - vardagsrummet med ryggåstak. Ett större och ett mindre sovrum på andra sidan huset.

Strandgarden_plan1_540.gif

Jag fick pris på det, har för mig att det låg på ungefär 1,8milj. nyckelfärdigt exkl. tomt.

Även deras hus "Melodi" har en tilltalande planlösning:

Melodi_plan1_540.gif

Det låg ungefär 100´ lägre i pris och är också 11 kvm mindre än Strandgården.

Det var snart ett år sedan jag fick priserna, så de kan ju ha stigit en aning...

Sävsjö Trähus har ett hus som har liknande planlösning - Villa Ekudden.

http://www.savsjotrahus.se/saljcenter/dokument/villa_ekudden_entre.pdf

De har lite mer spännande och lite funkisinspirerad fasad. Även priser är ju då ocksp lite mer spännande, har för mig det var runt 2,2milj, men det är lite luddigare i minnet...

:) Lycka till!
 
En viktigt fråga:
- Hur stort hus önskar ni?
- Budget för själva huset?

Sparreholm från Götenehus är bra tycker jag:

sparreholm1.jpg
sparreholm2.jpg

Huset är prisat för sin planlösning. Denna variant kostar ca 2,2 MSEK normal standard.
 
Vi har fastnat för Smygehamn från A-hus, dock en aning förlängt för att skapa större sovrum. 3 sovrum + arbetsrum, hyfsat stort kök med möjlighet till öppenhet mot det centrala vardagsrummet. Dörr direkt från föräldrasovrummet mot trädgården. Möjlighet till ryggåstak i vardagsrummet, finns bra placeringsmöjlighet för braskaminen.Vissa modifieringar har vi dock funderat över men grundversionen är Smygehamn.

Lycka till / Kibba
 
Kolla in Duett från Myresjöhus. Ganska litet dock (134). Kök och vardagsrum i ett med ryggåstak. Relaxavdelning kan fås med bubbel och bastu. Pris ca 2milj. nyckelfärdigt inkl. allt utom tomt :D
 
Vi har oxå förälskat oss i A-hus, Smygehamn...allt bara föll på plats när vi såg det..gillar den öppna planlösningen, speciellt tillsammans med ryggåstaket.

Bra med en social del och en privat med sovrummen.. ;D
 
Hej på er och tackar för svaren!
Hur stort vi tänkt oss, ja det är lite beronde på planlösning ca 140-190 kvm. Vi vill att hus + tomt inte kostar mer än 2,2 MSEK. Tomten kostar 120 000 och då ingår bygglov, lagfart, V/A-anslutning. Tillkommer gör elanslutning på ca 18 000 Kr. Tomten vi skall bygga på kommer troligen att behöva sprängas en del.
Hur som helst det är svårt att välja husmodell, vi vill ju att huset ska kännas lite personligt. Sen är ju frågan om vi ska sats på lösvirke eller ej. Vi har en del kontakter som skall räkna på om det blir billigare för oss att bygga i lösvirke. Utöver hus så vill vi ha garage. gärna dubbelgarage.

Ha det bra / Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.