Ser snyggt ut och hur plattorna tål stekflott som stänker och rengöring vore kul att veta...???
 
Som jag skrev ovan så utsatte jag plattorna för eld och värme innan jag hängde upp dom, och de klarade det utan problem.

Rengör bara med en fuktad trasa o lite ajaxvatten om det stänkt upp nått
 
Ser bra ut. Hur mycket kostade det med golv och lim?

Kul idé, undra bara hur enkelt det är att rengöra runt spis efter ett tag, måste ju komma in lite fett i skarvarna. (är ju ett helvete med fogarna i kakel men det är ju inte omöjligt)
 
Gick tre tuber lim á 200kr å skivorna 2300kr så cirkus 3000
Valde att placera skarvarna lite strategiskt (skivorna är 130cm, så det är en fakeskarv på varje skiva), så inte de riktiga skarvarna skulle hamna direkt bakom spis å ho. Så förhoppningsvis blir det inget problem. Time will tell där också 😊 Är ett städfreak så antar det aldrig kommer bli riktigt äckligt, men man vet aldrig!
 
jessss skrev:
Som jag skrev ovan så utsatte jag plattorna för eld och värme innan jag hängde upp dom, och de klarade det utan problem.

Rengör bara med en fuktad trasa o lite ajaxvatten om det stänkt upp nått
kör med såpa så slipper du ajax återsmutsning....samt syntetiska tensider..;-) lät bra snyggt o rent o miljövänligare
 
Tack å bock för tipset 😄
 
Kolla med kakelshop om de har en hörnprofil i aluminium som du kan limma i invändiga hörn och samma med ytterhörn men givetvis annan profil
 
  • Gilla
New_options
  • Laddar…
N New_options skrev:
Jag har samma idé och är nyfiken på hur du löste hörnen

Själv funderade jag på det här golvet på väggen
[länk]
Innerhörnen fogade jag med samma silikonfog jag använde mellan bänkskiva och kakel. Vääääldigt snyggt och diskret, skivorna smälte ihop sjukt bra :) Jag hade ju ljusgrått betongklick på väggen o hade en light grej-silikon från Bostik som var väldigt fina tillsammans.

Ytterhörnet "byggde" jag med först Tec7 och sedan silikon för att få ett snyggt hörn. Just det momentet innebar lite pyssel, men jag är väldigt nöjd att jag valde den varianten (istället för hörnprofil) eftersom allt blev väldigt enhetligt o snyggt :)
 
Slätade du ut limmet eller körde du strängar? Min vägg är lite gropig fast målaren har spacklat. För min del så blir det kanske bättre med limsträngar?
Har sett ditt bygge men minns inte var.
Snyggt!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.