Vad hade ni gjort?

Kort historia. Jag och exet köpet ett hus. Han renoverar med sin pappa, jag hjälper till med det jag kan. Han har renoverat lgh innan.
Vårt förhållande tar slut, jag säljer min del till honom.

Kort därefter åker huset ut på marknaden. Nyfiken som jag är läser jag igenom text och tittar på bilderna.
Men när jag läser igenom texten som mäklaren skrivit så är det fel på vissa ställen. Bla så är badrummet äldre än vad mäklaren skrivit, maskinparken i köket är äldre, planbeskrivningen stämmer inte. Elen är utförd av hans pappa, jag vet hade vi hade stora problem med den....
Hade ni hört av er till mäklare eller bara struntat i det? Huset ligger ute ganska dyrt, men kanske köparna märker att det är konstigheter då det legat ute i snart två månader utan bud.

Vad hade ni gjort?
 
Rickard.
Tycker det känns riktigt osunt att jävlas med exet, även om han nu medvetet eller omedvetet uppgett felaktiga uppgifter.
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
JanneJanne123
Släpp det, du har inget att vinna på att lägga dig i exets försäljning.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Släpp det, du har inget att vinna på att lägga dig i exets försäljning.
Det är så jag tänker. Ska inte lägga mig i. Det som fick mig att skriva tråden är att jag tänker ”om jag var köparen och hade köpt ett hus med konstiga eldragningar mm” Men förhoppningsvis kommer besiktning och nya köparen upptäcka felen.
 
JanneJanne123
Ja det är inget ansvar du ska ta på dig, är köparens ansvar att bedöma skicket.
 
  • Gilla
Vildparti och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.