Läste i gårdagens nyteknik om den.

Nästa klippare kanske blir en sånhär med lite tur.
Har svårt att se att dessa kommer bli speciellt mycket dyrare än dagens modeller (ur ett hårdvaruperspektiv iaf.).
 
Enl. vad jag läste så kommer HQ först att lansera dessa klippare i det professionella segmentet.
Man kommer säkert initialt att maximera priset på ett sådant system.
 
E etompau skrev:
Enl. vad jag läste så kommer HQ först att lansera dessa klippare i det professionella segmentet.
Man kommer säkert initialt att maximera priset på ett sådant system.
Ja, det står i en av mina länkar att det är för professionella, så priset lär säkert bli därefter. Minst i klass med AWD skulle jag tro.
 
Har svårt att tro att de kan hålla den prisklassen länge.
 
Det funkar väl tills någon konkurrent kommer med något liknande.
 
Och detta känns som något de flesta skulle norpa direkt.
 
Det är nog patenterat.
 
Är ju egentligen inget unikt, men visst, ibland går det att patentera sånt ändå.

EDIT: Finns redan tydligen:
 
Den där ser bara ut att använda GPS. Husqvarna använder lokal positionering också vilket ökar precisionen rejält.
 
Enligt hemsidan är det differentiell GPS vilket borde vara samma teknik.
 
Jag har funderat på att byggs något liknande i många år. Jag är säkerligen inte ensam, så det bör vara svårt att patentera.
 
D Daniel 109 skrev:
Jag har funderat på att byggs något liknande i många år. Jag är säkerligen inte ensam, så det bör vara svårt att patentera.
Det finns tyvärr många exempel på enkla saker som har patenterats.
 
L400 kan använda sig av positionering även från marken så det är inte så revolutionerande på det viset. Däremot kostar väl en L400 drygt 200.000 om jag inte är helt fel informerad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.