findus42 findus42 skrev:
@Johannes Carlsson
RT är en tablet som det inte går att installera program på. Bara appar från Windows egen shop. Inga konkurrent webbläsare där. Explorer är integrerat med systemet. Därför fullständigt hål i huvudet att beröva köparna den enda vägen att nå webben.

Den enda kommunikation som jag har med RT är att lägga över filer på en USB sticka och ladda in dem på en annan Windows enhet.
Alla förslag som kräver nedladdning från nätet är blockerade.

Mvh Findus
Kontrollpanelen - > Internetalternativ - > fliken Avancerat - > knappen "Återställ..." (inte knappen återställ Internet Explorer, utan knappen längst ner). Testa det för att få igång IE igen.
 
Så långt är det bra. Men för att inte fanskapet ska uppdatera sönder sig igen måste jag ändra host så att den inte hittar win uppdate.

Är på brottomjobb så det tar några dagar innan jag har tid att angripa problemet.

Mvh Tor
 
Inte för att jag tror att det här går, då hade det väl redan föreslagits, men det går inte att installera Edge, Microsofts andra dysfunktionella webbläsare?
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Inte för att jag tror att det här går, då hade det väl redan föreslagits, men det går inte att installera Edge, Microsofts andra dysfunktionella webbläsare?
Nej, finns inte till RT
 
Efter lite googlande är jag av åsikten att RT enheten hör hemma i återvinningen tyvärr.
 
  • Gilla
findus42
  • Laddar…
Magnus E K
platon1980 platon1980 skrev:
Har en dator i gillestugan (Win7) enkom för Netflix, men den tuggar/fastnar i Windows Update loop varannan dag eller oftare, bara tuggar 99-100% hårddisk. Trots att jag i tjänster inaktiverat (satt på manuell start) Windows Update och alla andra tjänster, den bara struntar i det.
I Windows 7 har jag aldrig haft problem med att helt stänga av uppdateringar. Om du går till Windows Update i Kontrollpanelen/Control Panel och klickar på Change Settings (eller motsv i svenska versionen, jag har bara engelsk version) vad säger den då? Jag har min inställd på "Never check for updates (not recommended)". (Gör uppdateringar manuellt ibland men anser nog att sitter datorn bakom en router och man inte gör något "dumt" så räcker det att hålla webbläsaren uppdaterad.)
 
Fel av mig Win10 är det :dizzy:, annan dator med Win7 har vi också.
 
Installera Linux Mint istället för Microsoft: no more pain!
 
@Huvudbrytaren
Det hade jag kunnat göra om det varit en dator. Nu är det en sådan där förvuxen gameboy som kallas tablet eller padda om den tillverkas av en annan firma. Det går inte att installera program på den. Bara appar som då körs i windows. En eventuell Linux-app som körs under win låter inte som en bra ide för mig.

Själva anledningen att jag har den är för att jag villhöver excel. Har testat Open Office men det saknar för många av de funktioner som jag har vant mig vid. Visst går det att jobba runt men det är värt att stå ut med en hel del för att slippa.

Inbillade mig att en tablet skulle vara mer stabil. Kunde inte förutse att mästerhjärnorna på Windows lustmördar enheter där garantin har gått ut. Eftersom det inte går att stänga av uppdateringar utan att gå in och hacka så kan jag tycka att Win har utsträckt sin garanti. Åtminstone för mjukvaran. De har uppenbarligen en annan åsikt.

Går det inte att fixa så får ni snart se en film där jag borrar ett hål i fanskapet och sätter i en schackel och kätting och singlar den i sjön. Jag kallade den för bojsänke. En annan röst på internet för boat anchor. Hittade den rösten efter att jag skrivit det själv så uppfattningen är internationell.

Mvh Findus
 
Det är ju just Windows RT som blev helt misslyckat. Och tyvärr finns inte stöd för något annat. En vanlig Windows 10 laptop har ju inte dessa problem. De nyare Windows on snapdragon (WOS) går iallafall att köra full Windows 10 på.
Skaffa en Win10, apple device eller chromebook så funkar det utan problem.
 
Magnus E K
findus42 findus42 skrev:
Går det inte att fixa så får ni snart se en film där jag borrar ett hål i fanskapet och sätter i en schackel och kätting och singlar den i sjön. Jag kallade den för bojsänke. En annan röst på internet för boat anchor. Hittade den rösten efter att jag skrivit det själv så uppfattningen är internationell.
Onödigt att begå miljöbrott tycker jag. Du får helt enkelt erkänna att den var en felinvestering, sälja på Blocket till någon tekniknörd och försöka få ihop pengar till något nytt.
 
  • Gilla
Cancerman_777
  • Laddar…
Just rt är troligen det mest värdelösa ms gjort, så absolut ett snedtänk.
Vad gäller Linux så är det smärta som fan, och det är bara gratis om din tid inte är värd någonting.
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Vad gäller Linux så är det smärta som fan, och det är bara gratis om din tid inte är värd någonting.
Va?
Förklara gärna.
Jag har haft Linux i ett antalår nu och jag sitter aldrig och bara fipplar med datorn, den bara fungerar.
 
BigR
Min MSX SVI-728 rullar på och fungerar också ;)
 
  • Gilla
Lilak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.