Har just varit på banken och fått lite siffror för kreditiv. Som vanligt så har man inget att jämföra med därför ställer jag frågan här.

Vi fick ett bud på 3,75 dispositionsränta och en uppläggningsavgift på 4500.

Vad har ni fått för uppgifter från era banker den senaste tiden?


 
Vi var på banken i förra veckan och fick 3,08 % i rörlig ränta på kreditivet samt inga som helst avgifter. Banken ifråga är Nordea samt att vi funderar på att bygga med LB-Hus.
 
solaria skrev:
Vi var på banken i förra veckan och fick 3,08 % i rörlig ränta på kreditivet samt inga som helst avgifter. Banken ifråga är Nordea samt att vi funderar på att bygga med LB-Hus.
Slapp ni ifrån kontraktsräntan?
 
Vi fick 3,65% på kreditivet och betalade 4500kr uppläggningsavg.
Handelsbanken :)
 
lier skrev:
Vi fick 3,65% på kreditivet och betalade 4500kr uppläggningsavg.
Handelsbanken :)
Kontraktsränta?
 
Oj det var kontrakts räntan du ville veta 0,20% :-[
 
@ lier

Jag kom på att jag faktiskt glömde fråga en viktig detalj och det var NÄR ni fick den ränta ni fick. Räntan har som bekant gått upp lite.
 
Fick detta 3april
 
Jag får 3,20% på kreditivet.

Inga övriga avgifter förutom värdering då huset står klart (2000:- om jag inte får dem att bjussa på det) samt de vanliga pantbrevskostnaderna, men du ska man ju ha i vilket fall.

Kontraktsränta har vi inte pratat om.

Dessa räntor gäller 4:e April.
 
VI får 3.08% på Nordea inga andra avgifter. Nu i veckan
 
4500 kr upplägg, 0.25 % kontraktsränta och 2.95 % i dispositionsränta. Startade kreditivet förra torsdan. Får tillbaka halva uppläggningskostnaden och fri värdering vid placering av lån i SHB.
 
2500:- i upplägg 3,25% dipositionsränta, ingen kontraktränta. Inga övriga avgifter. Dagsfärskt bud FSB.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.