anders07 anders07 skrev:
Fick nu äntligen bilder i retur... Detta är något på motorhuven som kostar 6000 kr att fixa tydligen:
[bild]

Här är något på bakskärm som kostar 4000 kr (som dessutom är ritat på vid dator (det röda):
[bild]

Som bevis på riktiga skador är det ju under all kritik och definitivt inte något jag lagt märke till (och jag titta genom allt NOGA innan jag lämnade in bilen).
Ja va f-n är det där för bilder, är det ens samma bil?
Stötfångaren syns ju nada.
Dock syns ju ett tydligt intryck på motorhuven, men det går ju inte att se om det är skarpa kanter, spräckt lack etc.
 
  • Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Verkar vara en konstig process detta. Man lämnar ifrån sig bilen och DÄREFTER kontrolleras den. Tänk om det funkade så hos hyrbilsfirmorna....

Det är ju bara att hälsa och tacka för bilderna och säga att dessa skador inte fanns där när bilen lämnades in. Tack och hej.
 
  • Gilla
Nils82 och 1 till
  • Laddar…
Steeldragon
tttomten TomasJor skrev:
Ja va f-n är det där för bilder, är det ens samma bil?
Stötfångaren syns ju nada.
Dock syns ju ett tydligt intryck på motorhuven, men det går ju inte att se om det är skarpa kanter, spräckt lack etc.
Tydligt skulle jag inte vilja säga. Det skulle lika gärna kunna vara en reflexion från något i bakgrunden.

Riktigt dåligt tagna bilder, som sagt. För att påvisa eventuella skador på ett korrekt sätt behöver de fota så att takbelysningen "hamnar" i skadan. Först då syns det tydligt om det är intryckt eller inte.

Det borde de som skadebesiktare veta. Att de inte har gjort det visare väl snarare på att "skadan" inte är så farlig.
 
Bilderna är ju skitbra, för dig. Bara svara att eftersom det inte finns några skador synliga på bilderna har du bestämt att deras krav saknar grund och att du förväntar dig att detta löses omedelbart och att du går skadefri.
 
Lämna tillbaka min Volkswagen utan några problem, var några stenskott och mindre märken men inom "normalt slitage".
 
franzke franzke skrev:
Lämna tillbaka min Volkswagen utan några problem, var några stenskott och mindre märken men inom "normalt slitage".
Antagligen därför VW kan vara störst på leasing, man kan inte hålla på att krångla och straffa kunderna, då är det ingen som återkommer.
 
anders07 anders07 skrev:
Audi och Volkswagen, dock leasing via andra firmor på två av dem...
Kan man privatleasa nya Audi och VW genom andra firmor än VAG återförsäljare?
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Antagligen därför VW kan vara störst på leasing, man kan inte hålla på att krångla och straffa kunderna, då är det ingen som återkommer.
Är säkert viss långsiktighet med, tycker också den informationen man får innan med bilder på vad som är normalt och inte är väldigt tydlig.

Skrev faktiskt precis idag på för min andra privatleasade bil. En Tiguan blev det denna gång.
 
Z ZipLock skrev:
Kan man privatleasa nya Audi och VW genom andra firmor än VAG återförsäljare?
Ja, som personalbil...
 
C
anders07 anders07 skrev:
Ja, som personalbil...
Fast då är det väl inte privatleasing?
 
C cpalm skrev:
Fast då är det väl inte privatleasing?
Nä, det är företaget som lease'ar bilen men det är du som privatperson som, enligt avtal, är ansvarig för bilen och alla eventuella skador...
 
Bucklan ser ut som nån tryckt igen huven, istället för att släppa den. Det finns duktigt folk som kan rikta den där bucklan enkelt, men firman räknar säkert med omlackering
 
anders07 anders07 skrev:
Är det bara jag som haft otur med de firmor jag leasat från eller är det fler som har samma erfarenhet?

Svar NEJ! Jag vill utfärda en VARNING FÖR PRIVATLEASING BRITISH MOTOR GROUP DANDERYD.
I maj 2019 tecknade jag ett privatleasingavtal med British MotorGroup Danderyd. Vid teknandet av avtalet försäkrade jag mig om att min Jaguar skulle plinga för service vilket säljaren försäkrade mig om. Så i år, i slutet av november (2021) plingade bilen för service (har nu gått 2900 mil). Jag ringde British MotorGroup Danderyd och bokar tid för service och får dåveta att nybilsgarantin utgått pga utebliven service i januari? Där till kommer jag få en fin straffavgift på 25 000 kr. Då avtalet signerats digitalt har jag ingen kopia på avtalsreglerna, känns inte så bra... Enligt British MotorGroup Danderyds säljchef Henrik Pernemark ska jag ha fått en notis om service redan i Januari 2021, något jag inte kan motbevisa. Appen Jaguar Remot och min Jaguar meddelade om service i November 2021. Enligt Henrik Pernemark ligger det utanför British Motor Groups åtanande att påminna leasingkunder om utebliven service. Dyr läxa, 25 000 fattigare, men jag lärde mig i alla fall att aldrig mer göra en affär med British MotorGroup Danderyd eller Jaguar någon annan stans för den delen. Mitt råd om du letar bilfirma, vänd er till en bilfirma som har kunden i fokus och som lyfter luren och ringer sina kunder i stället för att vänta på att kunder ska falla på deras de finstilta avtalsreglerna och på så vis inkassera 25 000kr på kundens bekostnad.
 
  • Skärmdump av ett privatleasingavtal för en Jaguar XF Sportbrake med kontaktuppgifter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
BiFuel och 2 till
  • Laddar…
B Byggarfarsan skrev:
Svar NEJ! Jag vill utfärda en VARNING FÖR PRIVATLEASING BRITISH MOTOR GROUP DANDERYD.
I maj 2019 tecknade jag ett privatleasingavtal med British MotorGroup Danderyd. Vid teknandet av avtalet försäkrade jag mig om att min Jaguar skulle plinga för service vilket säljaren försäkrade mig om. Så i år, i slutet av november (2021) plingade bilen för service (har nu gått 2900 mil). Jag ringde British MotorGroup Danderyd och bokar tid för service och får dåveta att nybilsgarantin utgått pga utebliven service i januari? Där till kommer jag få en fin straffavgift på 25 000 kr. Då avtalet signerats digitalt har jag ingen kopia på avtalsreglerna, känns inte så bra... Enligt British MotorGroup Danderyds säljchef Henrik Pernemark ska jag ha fått en notis om service redan i Januari 2021, något jag inte kan motbevisa. Appen Jaguar Remot och min Jaguar meddelade om service i November 2021. Enligt Henrik Pernemark ligger det utanför British Motor Groups åtanande att påminna leasingkunder om utebliven service. Dyr läxa, 25 000 fattigare, men jag lärde mig i alla fall att aldrig mer göra en affär med British MotorGroup Danderyd eller Jaguar någon annan stans för den delen. Mitt råd om du letar bilfirma, vänd er till en bilfirma som har kunden i fokus och som lyfter luren och ringer sina kunder i stället för att vänta på att kunder ska falla på deras de finstilta avtalsreglerna och på så vis inkassera 25 000kr på kundens bekostnad.
Medelande i en app? Min Ford talar om när det är dags för service i displayen i bilen, menar du att en nyare bil inte gör det?
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
B Byggarfarsan skrev:
Svar NEJ! Jag vill utfärda en VARNING FÖR PRIVATLEASING BRITISH MOTOR GROUP DANDERYD.
I maj 2019 tecknade jag ett privatleasingavtal med British MotorGroup Danderyd. Vid teknandet av avtalet försäkrade jag mig om att min Jaguar skulle plinga för service vilket säljaren försäkrade mig om. Så i år, i slutet av november (2021) plingade bilen för service (har nu gått 2900 mil). Jag ringde British MotorGroup Danderyd och bokar tid för service och får dåveta att nybilsgarantin utgått pga utebliven service i januari? Där till kommer jag få en fin straffavgift på 25 000 kr. Då avtalet signerats digitalt har jag ingen kopia på avtalsreglerna, känns inte så bra... Enligt British MotorGroup Danderyds säljchef Henrik Pernemark ska jag ha fått en notis om service redan i Januari 2021, något jag inte kan motbevisa. Appen Jaguar Remot och min Jaguar meddelade om service i November 2021. Enligt Henrik Pernemark ligger det utanför British Motor Groups åtanande att påminna leasingkunder om utebliven service. Dyr läxa, 25 000 fattigare, men jag lärde mig i alla fall att aldrig mer göra en affär med British MotorGroup Danderyd eller Jaguar någon annan stans för den delen. Mitt råd om du letar bilfirma, vänd er till en bilfirma som har kunden i fokus och som lyfter luren och ringer sina kunder i stället för att vänta på att kunder ska falla på deras de finstilta avtalsreglerna och på så vis inkassera 25 000kr på kundens bekostnad.
Finns väl inget bilmärke som har längre än 2 år mellan sina service tillfälle.
Undantag då Tesla.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.