Jag vill hitta en lösning där jag inifrån rummet/fönsternichen kan belysa/lyssätta en logotype, som är klistrad på glasrutan, så man ser den utifrån, när det är mörkt inne i rummet.

Nån som har ideer eller lösningar åt mig som kan vara värt att kika på?
 
Är logon av genomskinlig plasstfolie eller o-genomskinlig?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Är logon av genomskinlig plasstfolie eller o-genomskinlig?
Ogenomskinlig svart
 
Så du ska belysa en ogenomskinlig svart sak bakifrån? Det verkar vara mer än ett fel i den iden.
 
  • Gilla
leffe-e
  • Laddar…
5
Om du endast vill belysa kanterna på den, som en siluett, så skulle det ju kanske i sådana fall sätta en diod på en plexiglasskiva å måla ytorna svarta.
Likt en bred fibertråd, nackdelen är ju att den blir lite tjockare och kanske inte nåt man klistrar dit likt ett klistermärke.
Kanske.. eventuellt.. Har egentligen ingen aning :rofl:
 
Nej, det finns fler möjligheter. Om glasområdet runt logon är mjölkigt eller bryter ljus på annat sätt kan man belysa området med en källa från fönsterbänken. Så bryts ljuset nära logon och utifrån ser det ut som en svart logo med en helgonkrans runtom.
 
  • Gilla
rampante och 1 till
  • Laddar…
Behöver du se ut genom fönstret?
Annars ställ upp en skiva i nån ljus färg innanför fönstret och belys den.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Nej, det finns fler möjligheter. Om glasområdet runt logon är mjölkigt eller bryter ljus på annat sätt kan man belysa området med en källa från fönsterbänken. Så bryts ljuset nära logon och utifrån ser det ut som en svart logo med en helgonkrans runtom.
Precis så tänker jag. Sen om det fungerar så vet jag inte ännu
 
bax bax skrev:
Behöver du se ut genom fönstret?
Annars ställ upp en skiva i nån ljus färg innanför fönstret och belys den.
Jodå jag vill kunna se ut. Vill bara även att loggan ska synas utifrån när det är mörkt ute och i övrigt förutom logobelysningen är släkt inne.
 
5
Vet inte om jag har missuppfattat dig, men ska loggan vara i flera färger? Annars finns ju flourcerande färg. Lyser på natten å "släkt" på dagen
 
5 50procent skrev:
Vet inte om jag har missuppfattat dig, men ska loggan vara i flera färger? Annars finns ju flourcerande färg. Lyser på natten å "släkt" på dagen
Loggan är svart
 
Led-nät , möjligtvis kombinerat med tunn gardin
Varmvita LED-ljusslingor draperade över en tunn gardin, skapar ett mysigt och glittrigt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En vit mörkläggande rullgardin plus en lampa i nischen är nog de billigaste lösningen. Finns ju lampor där du kan byta färg med fjärrkontroll, då kan du växla bakgrundsfärg efter tycke och årstid.
 
  • Gilla
Martin Berggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.