Jag har spotlights som är inbyggda i köksskåpen och skenet är för vitt, skulle vilja ha varmare sken istället.
Jag har inte lyckats öppna dem.
Går det att byta?

Inbyggd spotlight i köksskåp med vit väggplatta och köksfläkt, strävar efter varmare ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan det inte vara så att det är spotlights med inbyggd ljuskälla? Så du måste byta hela armaturen?
 
BirgitS
Det ser ju inte ut som att de är infällda i en täckskiva utan direkt i skåpstommen. Ser man något inifrån skåpet?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser ju inte ut som att de är infällda i en täckskiva utan direkt i skåpstommen. Ser man något inifrån skåpet?
Inget inifrån skåpet, har för mig att kablarna går ut på baksidan och upp bakom skåpen. Vid fläkten sitter någon sorts dosa. Eluttag och kablar bakom skåp vid en fläkt med en ansluten dosa och förvarad ledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet köksskåp med glas och mönstrade muggar framför kakelvägg och kran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan inte dra ner den? Högst troligt att det är en ledspot som är infälld.
 
JLyck JLyck skrev:
Du kan inte dra ner den? Högst troligt att det är en ledspot som är infälld.
Jag testade lite smått igår, det verkar vara en plastram runt som kändes ganska vek, ska testa igen under helgen. Vore konstigt om den inte ska gå att byta.
 
E
Troligtvis en Loevschall, de flesta stomtillverkare använder sig av Loevschall för infälld belysning.
Plastramen sitter i så fall med bajonettfattning och armaturen med små skruvar.

Ljuskällan går inte att byta. Kolla med kökstillverkaren om de kan fixa fram varmvita (2700K) spottar istället. Annars får du försöka leta upp spottar med samma hålbild som befintliga.
 
  • Gilla
Hobbysnickarn80
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.