Tittar på en begagnad Snöslunga toro 826 har hittat en för ca 3000 kr .
Är det värt dom pengarna ?? eller ska man lägga 2000-3000 tusen på en ny begagnad nyare ??
Ska ha den att köra en gårdsplan lite gångar ett par parkeringar det går en del upp och ner på tomten .

Hur är det mer reservdelar ,
 
BigR
Ålder, motor? Är den i bra skick och går bra? Räkna med olje- och rembyte. En välskött äldre Toro kan vara ett fynd.

Har du modellnumret (5siffror) kan du kolla efter delar här https://www.toro.com/sv-se/parts
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
MultiMan
Jag har en från 1983 som jag köpte begagnad för 3000. Enormt kraftigt plåt överallt jämfört med nyare maskiner och så kraftig vinkelväxel att Toro körde med vanliga 8.8-bultar och inga särskilda brytbultar. Inget går sönder om det tar stopp mer än att motorn stannar eller remmen slirar. Min har elstart, som var tillbehör, vilket är smidigt.

Hursom, är den i bra skick och motorn frisk så har du svårt att hitta någon kraftigare byggd maskin.

Vilken årsmodell är den du tittar på? Som så mycket annat blev det klenare med åren.
 
Säljare vet ej årsmodell
 
ullberg
Jag har en 828 eller 826 (minns inte riktigt bredden) OXE från 2011 hemma, köpte ny så jag vet ju att jag skött den hyggligt. Jag är väldigt nöjd med den, och lika nöjd nu som jag var då, så tycker den borde vara ett bra beg-köp, åtminstone om den är väl underhållen...

nu vet jag iof inte om din är väldigt mycket äldre men som referens hade vi en mindre, kanske 421 eller nåt på landet tidigare, den var från 80-talet och Vi körde den med bra resultat fram till några år sen - då upptäckte vi att en av skruvarna som håller förgasaren var helt borta och den andra blivit lite lös, det var vad som behövdes för att den skulle ge upp. Vi hade förstås kunnat laga men var ändå sugna på en större slunga så det blev nyköp av en stiga - jag tycker Toron hemma känns betydligt bättre än stigan, trots att Toron är ett par år äldre

/U
 
  • Gilla
qvintus4
  • Laddar…
begagnad Toro Power shift 824 8 hk o bra skick kan det vara nått ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.