Absolut! Det är funkis! Förutom gipsskivorna för min del, då takhöjden är 2,60.

Dock är jag inte lika strukturerad som du är. Jag köper gärna elprylar samtidigt som jag köper tätskikt - och kompletterar med en sista gipsskiva som saknades.

Men smaken är ju delad. Det är tur att man är olika!

// Anders
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
S str2der skrev:
Det är just bristerna i sortimentet som jag tycker är den största anledningen att handla någon annanstans.

Sortimentet är objektivt sett betydligt sämre än hos Hornbach och Bauhaus.

// Anders
Sortimentet är, objektivt sett, obefintligt i ditt fall... ;)
 
  • Gilla
str2der
  • Laddar…
OXYD
S str2der skrev:
Jag är inte konkurrent. Jag jobbar med andningsutrustning.

Prisskillnaden är inte enorm. Hornbach har dessutom prisgaranti, så jag förstår inte varför man ska bli besviken på Byggmax gång på gång.

Dock bara min åsikt. Ingen objektiv sanning!

// Anders
Hornbach är suveränt. De har lite annorlunda produkter. Men Byggmax har fördelen att de finns närmare kunderna
 
  • Gilla
str2der
  • Laddar…
Nu handlade denna tråd om golv... Jag undrar hur gör man när man lägger golvet på fel sätt, vilket tydligen någon hantverkare (golvmontör) hade gjort, så att han blev skyldig att ersätta? Jag har lagt några golv (Ikea, Kährs, Barlinek...) och bara kommit på ett sätt, och det har fungerat.
 
  • Gilla
OXYD och 1 till
  • Laddar…
Det kanske är lagt utan rörelsemån vid väggarna?
 
ett sätt att göra fel är att lägga kortskarven för nära föregående kortskarv i raden innan
 
Ingen marginal/rörelsemån vid väggarna är förstås dumt, men jag undrar om man inte måste ha en hel del otur om det verkligen ska blir någon skada av det? Om temperatur eller fukt varierar mycket under året, lär det väl påverka golvet, men dessutom måste man såga väldigt noga för att det ska passa precis med utrymmet så att det inte finns någon möjlighet för golvet att röra på sig när/om klimatet varierar. Skarvarnas placering är väl mest en skönhetsfråga; kan det verkligen bli problem med det? Jag gissar på mycket otur för dem som har drabbats, eller särskilt mycket slarv av montören.
 
Jag gissar på att golvet lagts en torr dag i mars, utan rörelsemån alls. Sedan, en fuktig dag i augusti, så blev det trubbel.

// Anders
 
S str2der skrev:
Jag gissar på att golvet lagts en torr dag i mars, utan rörelsemån alls. Sedan, en fuktig dag i augusti, så blev det trubbel.

// Anders
Jasså, där ser man! Jag som trodde att det fanns en särskild ondska inbyggd i allt material som införskaffats från just byggmax. Men jag hade väl fel. Såklart! Jävla byggmax, inte ens ondska har de på lager när man behöver det..
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
Jag har Byggmax 3-stav ekparkett i större delen av huset (kök, hall, vardagsrum, matplats samt gångstråken) och efter mer än 10 år så ser det i princip ut som nytt, borträknat några skador från vassa saker som har ramlat. Har till och med en skada mitt på golvet från att något ramlade precis på kanten av en av "skivorna/brädorna" så det lossnade en flisa på ca 7-10 mm och trots att inget är gjort åt det så syns det nu knappt om man inte vet att man ska kolla efter det.
Sen har jag även Byggmax laminatklick i en liten hall som fick ersätta den 3-stavsparkett som ligger i övriga delar av huset bara för att jag ville bryta av lite. Golvet i sig är jag helnöjd med men golvläggningen blev inte alls bra så vissa plattor har gått sönder och det stör jag mig på dagligen, men jag har bara mig själv att skylla för det. Underlagsgolvet är väldigt ojämnt precis utanför ena sovrumsdörren och jag tänkte inte på att jag ersatte ett 16 mm trägolv med ett 6 mm "plastgolv" utan tänkte att det har ju funkat tidigare med ojämnheterna så jag gjorde inget åt det. Eftersom man går just där så sprack en av plattorna ganska fort och nu har det lossnat en bit som är ca 8*200 mm och det är fler sprickor och lösa bitar på väg.
Så jag är helnöjd med golven från Byggmax och kommer nog handla resten av golven där också då det är mycket billigare än de flesta andra golv
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.