Hade samma fel på 3,5 år gammalt kylskåp (modell 8185), Cylinda byter även den utan kostnad. Bra kundservice.
 
A
Kul med företag som ger goodwill
 
De bytte mitt också utan strul Tror tyvärr att det nya inte har någon ny garantitid så gissar att det också går sönder om typ 3 år då.. Om de inte bytt ut komponenter vill säga..
 
Hade precis samma sak i förra veckan och Cylinda bytte ut vårt skåp!
Det vinner de på i längden.
Morgan
 
Vanligt förekommande på turkiska produkter.
 
Även vårat skåp lade av i helgen, tyvärr har vi tidigare bara torkat bort det bruna stoftet men hittade detta när jag sökte och förstår att vi hade kunnat klaga innan all mat blev förstörd... :(
Nytt skåp kommer, tur att vi köpte till 5 års garantin !

Vi har också frysen F 8185N, har ni den också och har ni haft några problem med den ? Jag tänkte innan våran garanti går ut...
 
Ni som fått utbytt, fick ni samma modell ? Jag ser nu att K 8385 (den nya) har grå display och jag vill ju såklart att kyl och frys ska se lika ut även efter utbytet... (Vårat byte har inte kommit ännu.) Men det är väl viktigt att det fungerar också ! Man kanske kan byta dörr om det är så ?
 
Redigerat:
K Knetha skrev:
Ni som fått utbytt, fick ni samma modell ?
Har du fått ditt nya? Vi är i samma sits och får det nya nästa vecka.
 
F f_spindel skrev:
Har du fått ditt nya? Vi är i samma sits och får det nya nästa vecka.
Japp, exakt samma modell (men med det ändrade innandömet). Man ser ingen skillnad alls på den, varken i kylutrymmet eller utanpå (bara om man kikar i springorna).
 
  • Gilla
f_spindel
  • Laddar…
K Knetha skrev:
Även vårat skåp lade av i helgen, tyvärr har vi tidigare bara torkat bort det bruna stoftet men hittade detta när jag sökte och förstår att vi hade kunnat klaga innan all mat blev förstörd... :(
Nytt skåp kommer, tur att vi köpte till 5 års garantin !

Vi har också frysen F 8185N, har ni den också och har ni haft några problem med den ? Jag tänkte innan våran garanti går ut...
Har frysen och har aldrig haft problem med den. Den funkar som den ska.
 
  • Gilla
Knetha
  • Laddar…
S Swedishstyyle skrev:
Usch, tror ni att det är något att göra åt? Hur fån blir det en bakteriesamling där? Ska ringa cylinda på måndag och se vad dom säger. Borde ju va garanti på det.
Har åxå. Cylinda och fått samma problem hade första gången för nån månad sen tänkte inte så mycket på det då men nu andra gången
Och vad sa cylinda
Med vänlig hälsning, bengt
 
Ring dem, de bör byta ut skåpet..
 
Hej,

Vi har precis upptäckt samma rödbruna pulver i vår Cylinda K8185.

Kyl- och frysskåp sattes in av tidigare radhusägare ~2016 och vi har inga papper på Cylindaköpet förutom bruksanvisningar. Ni är många som verkar ha fått skåpet utbytt av Cylinda, även efter garantitiden - har ni alla kunnat uppvisa kvitto på kylen?
 
Följdfråga: Har ni andra använt kylen i väntan på en ny?
 
V vemod skrev:
Följdfråga: Har ni andra använt kylen i väntan på en ny?
Min va 2 år gammal fick ny
Den la av helt
Dom enskrev tidigare att ” den kommer att paja ” och det stämde
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.