Uteplats med tegelväggar, fönster och trappsteg utan tak, lämplig för vägghängd terassvärmare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har en liten uteplats med tre väggar men utan tak i rakt norrläge i Skåne. Ytan är 5-6 m2 med plats för max 4 personer. Jag önskar tips på vägghängd terassvärmare som kan sitta över fönsterna. Avståndet mellan tak och överkant fönster är 20 cm. Helst egna erfarenheter men även andra tips el synpunkter är välkomna!
 
Fulkemisten
Fin uteplats. Köp inget budgetskräp, det är värt det höga priset. Det blir inte av att man sitter där annars.
Jag kör med en Opranic Nova 23R.
Fördelar:
Den räcker till. Blir ordentligt varm.
Skönt att kunna reglera effekten i 5 steg.
Den ger behaglig värme.
Lyxigt med fjärrkontroll.
Den tål att monteras utan tak ovan.
Nackdelar:
Den är ful. Särskilt på din uteplats.
Den drar en del ström. Klarar sig precis på en 10A-säkring om man inte kör andra förbrukare på gruppen.
 
Redigerat:
  • Gilla
Kråktäppet
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Fin uteplats. Köp inget budgetskräp, det är värt det höga priset. Der blir inte av att man sitter där annars.
Jag kör med en Opranic Nova 23R.
Fördelar:
Den räcker till. Blir ordentligt varm.
Skönt att kunna reglera effekten i 5 steg.
Den ger behaglig värme.
Lyxigt med fjärrkontroll.
Den tål att monteras utan tak ovan.
Nackdelar:
Den är ful. Särskilt på din uteplats.
Den drar en del ström. Klarar sig precis på en 10A-säkring om man inte kör andra förbrukare på gruppen.
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Fin uteplats. Köp inget budgetskräp, det är värt det höga priset. Der blir inte av att man sitter där annars.
Jag kör med en Opranic Nova 23R.
Fördelar:
Den räcker till. Blir ordentligt varm.
Skönt att kunna reglera effekten i 5 steg.
Den ger behaglig värme.
Lyxigt med fjärrkontroll.
Den tål att monteras utan tak ovan.
Nackdelar:
Den är ful. Särskilt på din uteplats.
Den drar en del ström. Klarar sig precis på en 10A-säkring om man inte kör andra förbrukare på gruppen.
Tack, jo inte alla har en sån uteplats och man vill ju att den ska vara så diskret som möjligt.
Funktionen låter perfekt och pris ok men som sagt, lite väl i ögonfallande. Är den gul även när den är avstängd eller hur ser den ut?
Kräver den fast installation eller sladd i uttag?
Dock tveksamt om den får plats mellan tak och fönster.
 
Fulkemisten
Nä men det är stickpropp, typ 2 meter sladd. Den är inte gul, det är en kromad reflektor bakom lampan.
 
  • Gilla
Heby78 och 1 till
  • Laddar…
Kan intyga att Opranic Nova gör att du kan sitta kvar även kalla kvällar som nu. Jag har dock en pergola med skuggtak över uteplatsen som jag kan välja att ha öppet eller stängt. Den isolerar en del då infravärmaren sitter på väggen.
 
  • Gilla
Kråktäppet
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Nä men det är stickpropp, typ 2 meter sladd. Den är inte gul, det är en kromad reflektor bakom lampan.
Tack för svar, ska kolla vidare på denna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.