Hej!
Monterade ett räcke i rostfritt stål, blev mycket fint! Ser dock att det har blivit små rostbildningar 2 mån senare, är det bara att polera bort? Varför uppkommer detta?
 
  • Rostfläckar på en fäste till ett rostfritt stålräcke mot en bakgrund av ett däck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostfritt stålräcke med synliga rostfläckar vid fästpunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostfritt stålräcke med små rostfläckar, med oskärpa i bakgrunden visande trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsar och slipsprut som rostar ser det ut som.
Polera bort
 
Vad är det för klåpare (eller är det du själv?)?
Sådana räcke system limmas med tillhörande lim!
Nu har man tig-svetsat och då utarmas stålet på krom. Det är bara att slipa bort ytan med smärgelband och sedan polera med vax.
Helt normalt.
Pricken är en gnista från en vinkelsip, även den utarmad på kromatomer så den rostar också. Rensa med vasst föremål och polera.
 
L Leif i Skåne skrev:
Vad är det för klåpare (eller är det du själv?)?
Sådana räcke system limmas med tillhörande lim!
Nu har man tig-svetsat och då utarmas stålet på krom. Det är bara att slipa bort ytan med smärgelband och sedan polera med vax.
Helt normalt.
Pricken är en gnista från en vinkelsip, även den utarmad på kromatomer så den rostar också. Rensa med vasst föremål och polera.
Nej det är det som är värst! Hittade en firma i partille-området som kunde montera det åt mig för jag är säker på att jag inte får till det själv

Angående lim ansåg han det bättre att svetsa fast överliggaren (vilket jag gick med på han verkade kunnig). Men såhär i efterhand kanske han inte kunde något

Är det mer eller mindre förstört nu? Blir det att polera bort rost med jämna intervaller framöver?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.