Håller på att flytta in i ett nytt hus och det känns som att jag skriver i massor av ämnen här på forumet :cool: Ni får ha lite överseende med mig och jag tackar för det på förhand. En så länge har jag fått ovärderliga tips och nyttigt vetande när det gäller olika frågeställningar(y)

TV-rummet jag får nu är det mycket fönster i och jag funderar på att sätta upp ett vikbart väggfäste så jag kan vika ut TV framför en del av en glasdörr (inte den man nödvändigtvis går igenom ut och in). Sedan vill jag kunna vika tillbaka TV efter kvällens tv-tittande och då ungefär som den förra ägaren hade TV på bilden.

Vilket typ av väggfäste kan ni rekommendera mig att köpa då min TV är precis 100 cm bred? Det finns ju en uppsjö av dessa fästen :rolleyes: Eller finns det någon annan fiffig lösning som jag inte ens tänkt på :oops::cool:

Om jag skrivit i fel ämne får väl någon snäll moderator flytta mitt inlägg och jag ber på förhand om ursäkt :dizzy::seenoevil:
Två bilder av ett TV-rum med mycket fönster, en visar en TV framför fönster och en är utan TV.
 
Jag har ett från jula som är okej själva armen. Men rotationen på vinkel och tilt är lite klen så rekommenderar något rejälare.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Ok, då ska jag alltså inte handla där känns det som :poop:.

Sedan är det ju att armen måste vara ganska lång om jag ska kunna ställa den helt åt sidan samt vika TV i 90 grader. Är inte armen nog lång (minst ca 50 cm) så kommer sedan på TV ta i väggen innan den viks in helt. Blir problematiskt när det är ett sånt litet hörn med glas på båda sidorna.:surprised:

Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har ett från jula som är okej själva armen. Men rotationen på vinkel och tilt är lite klen så rekommenderar något rejälare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.