C
A Andy78 skrev:
Det kanske finns ett fönster.?
Kolla planritningen, det finns ett fönster men det sitter precis bredvid dörren på ena kortsidan.
 
C cpalm skrev:
Kolla planritningen, det finns ett fönster men det sitter precis bredvid dörren på ena kortsidan.
Ja på ritningen.
 
H husbygg95 skrev:
Hej,
Jag har en tvist med min bostadsrättsförening där dem ej tillåter mig att ändra användningssätt från lokal till bostad. Det är ingen större ändring faktiskt, planlösningen är nästan som en lägenhet, det blir små ändringar i lägenheten men inga större ingrepp. Ingenting på fasaden förutom att ändra ytterdörr till en säkrare och finare.

Har fått godkänd från byggnämnden för ändringen men föreningen vägrar godkänna, får inget bra svar heller, ingen bra anledning alls. Lokalen är utformad som en lägenhet och kommer innebära en positiv ändring för föreningen, högre värde och mindre buller/spring.

Styrelsen har nu skickat vidare ärendet till stämmobeslut, har en känsla att styrelsen har pratat ihop sig ganska så bra med medlarna och att dem kommer rösta ner vårt förslag.

Hur tycker ni jag ska gå vidare? Har de ens rätt och göra så? Alla tips och information är välkommen.
 
Hej Husbygg95! Jag sitter i samma situation idag som dig, men att jag har fått igenom ett färdigt bygglov.. Vet att jag är sen på bollen, men hur gick det för dig..?? Hör av dig M.V.H
 
TS har inte varit inne på forumet på 2, 5 år så vi får nog inte veta hur det gått med lägenheten /-erna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.