Hallå!

Vi har sedan vi köpte nytt hus haft problem med inställningarna på fjärrvärmen, vi har en Siemens RVA36 som sköter reglerkurva osv.
Det är ett 1plans hus med källare på dryga 125kvm x 2.
Det sitter relativt nya termostater på alla radiatorer och vi har testat att köra alla öppna under några veckor, men tycker ändå att vi får väldigt olika temperaturer i källaren och de olika rummen på övervåningen.
Så nu har jag fastnat för Danfoss living connect, just för att det verkar gå att få bra komfort & jämn temperatur både i källare och övervåningen, samtidigt som man kan styra varje rum enskilt och att det sparar energi om man åker bort under längre tid..
Men hur mycket jag än letat har jag inte läst om folk som kört Danfoss living connect på annat än värmepumpar och bergvärme.
Är det någon som testat detta system på befintlig reglercentral på Fjärrvärme & har det fungerat bra?
 
Griffeltavlan
Det ska inte spela någon roll. Är det inte bättre att injustera flödena istället?
Ni vill ju inte köra ut mer värme på fjärrvärmen och sen justera med termostaterna de är inte ekonomiskt. Böttre o se över flöderna och hålla låg kurva på fjärrvärmen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.