Hejsan!

Precis flyttat till ett hus där en köksfläkt av märket Gorenje sitter, modell DAH 61 RF, och pinsamt värre kan jag inte lista ut hur jag får igång den.....

Fem knappar: ljus, off, 1, 2 och 3. Fläkten går igång när jag håller inne 1, 2 eller 3 men stängs av så fort jag släpper. Vad f*n är det jag inte förstår?! :rolleyes:

Hittar ingen manual till den så där känns det kört...
 
Kanske kass elektronik.
 

Bästa svaret

A
du har en manuell knappsats som brukar balla ur fylls med fett om inte annat
den byts jätteenkelt

artnummer: 121710 GORENJE

bör kosta runt 800.-
 
Tack för svaret!

Ska kika på om jag kan få tag på reservdelen
 
A
kan vara att det bara går att finna knappsatsen och då är det betydligt mycket mera pill inte minst med lödkolv
 
Hittade en komplett knappsatsmodul och det ser ut som att det bara är att koppla in sladden så är det fixat? Får se när den kommer och om jag lyckas byta den själv :rofl:

Tack för hjälpen!
 
A
ett par skruvar oxå
 
electroluxaren skrev:
ett par skruvar oxå
Och nu kom äntligen modulen men självklart låg den löst i lådan och en av knapparna har knäcktes.....suck...

Hand som håller en avknäckt knapp framför en öppen låda med en elektronikmodul med fyra intakta knappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Om jag nu reklamerar eller bara limmar fast knappjäveln, finns det något sätt att få loss fronten eller är det bara att lirka sig in underifrån och känna sig fram?
 
Ett skruvfäste på en apparat som är intakt jämfört med borta på motsatt sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det där skruvfästet förresten? Den är knäckt och borta på andra sidan....
 
A
tror att du får det svårt att hålla med lim och det är ju ingen vits att flytta över knappsatsen från din gamla då det är den det är fel på.

nä jag tror inte att du sätter någon skruv i denna , men kolla på den gamla för säkerhets skull
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Vet du om det går att få bort fronten eller är det bara underifrån man kommer åt?
 
A
underifrån, snett bakifrån, kan vara lite trångt
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
Får se när jag får svar från Reservex där jag beställde från om dom kan skicka en ny. Lär förmodligen ta ett par veckor....

Tack för hjälpen och jag kommer med en uppdatering längre fram! (y)
 
Där fick jag nya delen och nu är den monterad utan problem, dock tänker jag inte gå in på vilken vidrig beläggning det var överallt.... :sweat:

Fläkten fungerar nu utan problem!

Tack för hjälpen (y):cool:
 
  • Gilla
Tallguy196
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.