A
När jag kollar på köksbilder för inspiration så gillar jag när det är ett fönster på något sätt över köksbänken. Nu finns det inget fönster på rätt plats hos oss. Men, skulle man kunna sätta en högupplöst tv bakom stänkskydd av glas? Och på den tvn visa någon härlig vy? Antar att det bara är en tokig idé och skulle se kocko ut...
 
Du behöver ju lösa ventilationen på något sätt då. Men idén är ju rolig. Perfekt att visa recept på.
 
Kul idé! Men varför behöver du stänkskydd då? Du kan ju torka av TVn.
Billigare är kanske at sätta dit ett riktigt fönster. Det kan ju vara ett fast fönster (ej öppningsbar) det är billigare och energieffektivare.
 
Typ nåt sånt här du tänker dig?

 
A
Tack för alla bilder o video! Bra med idé om riktig fönsterkarm. Ser kanske mer realistiskt ut som jag tänkt det. Ventilera upp i överskåpen? Får fundera på höjd mellan diskbänk och överskåp så att det passar normala tv-format, eller datorskärmar
 
Kan eventuellt bli en hel del reflektioner i glaset. Mest beroende på ljuskällor och hur solljus kommer in.
Finns behandlat glas för att minsta reflektioner.
 
A Alfons3301 skrev:
När jag kollar på köksbilder för inspiration så gillar jag när det är ett fönster på något sätt över köksbänken. Nu finns det inget fönster på rätt plats hos oss.
Men fönster har man ju för att få in ljus och för att kunna se ut.
Varför inte ta upp ett fönster i väggen då?
Så här ser det förresten ut hos oss, vilket vi tycker är mycket trevligt :)
Ljust kök med träväggar, vita skåp och två fönster som släpper in dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Bor i radhus, den enda lediga väggen utan fönster eller dörr går mot grannens kök...
 
Vad förvånade de kommer bli!
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
J
Fantastiskt att du frågar om att sätta upp en tv i köket då det inte går att sätta upp ett fönster men i hälften av förslagen får tipset att sätta upp ett fönster, men det är säkert välmenande. Samsung har ju sin serie the frame, som kanske skulle funka. Den har ju redan en ram och blir därmed ganska lik ett fönster om du får in den i ett lite större utrymme. Kanske i största laget på 43", men funkar säkert.
https://www.elgiganten.se/product/t...V5tGmtd1eey6tghaTRyOTpHvCIVrpJYaAnjAEALw_wcB#
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.