Är det någon som vet var jag kan köpa frostfärg .. Färg som ska brukas på glas. Det måste vara färg som tål regn . Verkar omöjligt att finna.. så tacksam för svar.
Mvh Laila
 
borde inte en frostad folie fungera?
 
Biltema.

Om den tål att vara ute vet jag inte.
 
platon1980 platon1980 skrev:
Biltema.

Om den tål att vara ute vet jag inte.
Nej tyvärr är den inte vatten tålig :(
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
borde inte en frostad folie fungera?
Tack för svar Martin . Nej jag ska spreja på glas för att få kul effekt .. så jag måste ha tag på sprej jag
 
sån som ser ut och säljs som "snö" effekt har jag aldrig sett för utomhusbruk.
 
Annars kan man väl måla på insidan av glaset?
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
då har platon1980 redan svarat:

[länk]
[bild]
står i samlingstexten att den ska fungera utomhus, men det kan ju skilja sig på dom olika färgerna
Tack för att du försöker Martin . Men denna har jag redan provat och när regnet kom rann färgen bara av :cry:
 
useless useless skrev:
Annars kan man väl måla på insidan av glaset?
Nej tyvärr funkar inte det. Måste vara på utsidan ..
 
Vad för glas ska du måla? Det finns ju speciell glasfärg som man "bränner" i en ugn....
 
Du kan väl ta någon frätande syra (fluorvätesyra) som fräta på glaset och då är det garanterat väderbeständigt.
Ett enklare medel är slippapper. Testa 1200 papper. Också garanterat väderbeständigt.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Du kan väl ta någon frätande syra (fluorvätesyra)....
Kanske inte HF (Flourvätesyra) då, p.g.a. den extrema farligheten med att hantera detta...om det ens går att få tag på. :surprised:
Vanligt vattenglas kanske funkar? Det blir ju matta märken på fönsterglas om man inte är snabb på att torka bort.
 
Sandblästringspistol och kompressor från Biltema med priser och lagerstatus, inköpslista med total summa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lopec och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.