En översvämmad trädgård med en bänk och en robotgräsklippare vid vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Maria T och 10 till
  • Laddar…
Vassklippning?
 
tommib
Hur menar du? Är inte din gräsklipparrobot amfibisk?

Sorry... Jobbigt läge. På flera sätt.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
F
Verkar som din robot har en regnsensor undertill också
 
harry73
Högt vatten?
Två informationspaneler som visar vattenstånd på 41 cm och vattentemperatur 11.8°C vid Kungsholmsfort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Aj. Dax att ringa försäkringsbolaget?
 
Hoppas verkligen du bytt till regndäck!
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Det bästa skulle kanske vara att höja gräsmattan lite, eller ordentligt kanske för upp till 1,0 m högre vattenstånd borde förekomma relativ ofta?
Eller du kanske inte får höja där? Ligger den delen av gräsmattan kanske utanför dina fastighetsgränser?
 
  • Gilla
daniel1981
  • Laddar…
Jag gick ut, hjälpte henne på torra land och tryckte på "perkera". Hon pilade fort som fan till laddningsstationen lite längre upp på land.
 
  • Gilla
  • Älska
Vildparti och 9 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag gick ut, hjälpte henne på torra land och tryckte på "perkera". Hon pilade fort som fan till laddningsstationen lite längre upp på land.
Lyft upp och försök undersöka om det kan ha kommit in vatten. Min förrra klippare dog 3 veckor efter ett besök i en tillfällig djup vattenpöl
 
På mina föräldrars stuga möttes jag av en rolig syn en gång.
De har en stor brygga som ansluter mot "land" via en liten stenlagd sluttning och sen övergår det i gräsmatta och vid stenläggningens början går begränsningskabeln.
En kväll när jag gick förbi så stod Bertil (en Automower) nere på bryggan, över en meter utanför begränsningsslingan! Jag antar att han måste kommit med precis rätt (eller "fel") vinkel och på något sätt hunnit så pass långt över slingan innan han stannade att han då hamnade i slänten och rullade ner på bryggan. Men det var roligare att fantisera att han tröttnat på att klippa gräset och ville njuta av solnedgången...

De är för övrigt inne på Bertil d,y. efter att Bertil d.ä. dränkte sig i en stor vattenpöl som bildats på tomten efter ett skyfall...
 
  • Haha
  • Gilla
Axelida och 11 till
  • Laddar…
S skydiver skrev:
Men det var roligare att fantisera att han tröttnat på att klippa gräset och ville njuta av solnedgången...
Eller att han var så trött på klippandet att han var på väg att gå och dränka sig. :cry:
 
  • Gilla
  • Haha
Lucky2015 och 6 till
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Lyft upp och försök undersöka om det kan ha kommit in vatten. Min förrra klippare dog 3 veckor efter ett besök i en tillfällig djup vattenpöl
Var det verkligen en Husqvarna då? Min Automower är då byggd så att man nog kan doppa den i en tunna med vatten utan att det kommer in vatten i den.
 
S Stefan1972 skrev:
Vassklippning?
Ja man kan ju undra:rofl:
 
Kanske dom har en viss förkärlek för stranden. När min startar från stationen går hon målmetveten ner till vattnet och nosar runt.
 
  • Gilla
  • Haha
matsgran och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.