Bronken
Hej.
Skulle vilja sätta en förlängning till en trycktströmbrytare då brytaren sitter dumt till för enkel montering/demontering. Det är en ventilkran som tar emot för att kunna gänga av brytaren.

Vad ska man söka efter för att få fatt på ett kortare-rör-med-rätt-gängor-i-båda-ändar?
Försöker visa det med den gula rekangeln i bilden.
I dagsläget används bara "övergångsnippeln" till höger i bilden.

(Jag kan ju bara flytta/vrida ventilen förstås så kan jag gänga bort brytaren, men strunt i det, nu är jag ute efter just denna rör/kopplings-del i alla fall)

Trycktströmbrytare, ventilkran och övergångsnippel med markering av önskad rörkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Bronken
.... eller vad man nu minst kan tänka sig behöva koppla ihop för att få samma effekt om det nu inte finns längre "övergångsnipplar".
 
Krilleman
Exakt, båda lösningarna blir samma slutresultat. (y)

Fast vid närmare eftertanke blir det så bra med luftbubbla mot tryckströmbrytaren? :thinking:
 
  • Gilla
Bronken
  • Laddar…
Bronken
Redigerat:
Bronken UGG skrev:
Tappade dig nog nu ....

Edit:
Blir väl inte mer luft för att det är ett lite längre rör, och trycket skapas väl ändå även OM det skulle vara luft, eller?
Appropå det - bör rören/kopplingarna vara vattenfyllda när man monterar ihop allt (nu i delar efter felsökning - se [länk])
Luften där är inget du behöver tänka på i praktiken och inte heller försöka fylla upp eller liknande. Sätt du ihop det på bästa sätt så du får det tätt luften behöver du inte bry dig om öht.
 
  • Gilla
Bronken
  • Laddar…
Krilleman
Ja, jag tror också det kommer fungera men vill minnas någon text jag läst om detta med att det blir en "luftpelare" innan anordningen.

Jag kan dock inte komma på var...

Nåja, kanske hårklyveri. :crysmile:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.