Finns det någon bred spis (minst 90cm) med induktionshäll. Helst med dubbla ugnar bredvid varandra.
 
pizza ugnar är ju rätt breda :D
 
Varför inte en bred inbyggnadsugn med en bred häll? Det går ju utmärkt att ha ungnen under hällen.

/FlitigaLisa
 
Har funderat på den varianten (häll + ugn) och kommit fram till att det är helt OK, men en spis med samma konfiguration skulle vara snäppet snyggare. Så om denna spis finns någonstans vill vi hitta den, annars blir det häll + ugn.
 
Jag letar också efter det men har inte hittat någon... Smeg har har en jättesnygg fast med keramikhäll. Dubbla ugnar har jag bara sett på 90 breda gasspisar. Tänk på att om du väljer en 90cm bred inbyggnadsugn så är det enbart kökstillverkarna i de dyrare prisklasserna som har skåpstommar som passar (från HTH och uppåt tror jag). Jag ville ha en bredare ugn eftersom jag bakar mycket och ofta lagar mat i ugnen. När jag började titta närmare på ugnsvolymen på olika modeller så är 90cm breda ugnar oftast inte större invändigt om man ser till volymen! På flera modeller sitter vredet på sidan vilket tar upp plats, och enligt en kökssäljare som jag prata med byggs 90 ugnarna på 60cm "chassin". Jag har valt bort den breda ugnen - fast jag tycker det är SÅÅÅ snyggt!
 
T.ex. Ilve har spisar både 90cm och 100cm breda med dubbla ugnar, men bara med gas eller glaskeramikhäll. Grymt snygga, men gas är för opraktiskt och glaskeramikhäll för långsam tycker vi. Sedan är dom ju inte direkt billiga heller (runt 50.000 kr).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.