Slarvig som jag är så glömde jag avslutningen.
Serviceman från Elektroservice anländer. Servicemannen tittar skeptiskt på tvättmaskinen och säger "Ni har väl rensat filtret. Ni vet väl att eventuella servicebesök på grund av att pumpfunktionen satts ned på grund av bh-byglar, mynt etc. inte täcks av garantin?".
Frun i familjen svarar undernådigt att den händige mannen gjort rent filtret ordentligt innan han ringt och felanmält maskinen och att hon själv tittat på.
Servicemannen tittar ännu mer skeptiskt på tvättmaskinen och mumlar något liknande "det får vi snart se". Han böjer sig fram och tar ut filtret. "Rent ser jag" säger han och stoppar in fingrarna djupare i filterhålet. "Aha, det var det jag trodde" utbrister han och håller fram ett glittrigt rosa hårspänne.
 
  • Haha
a_c och 1 till
  • Laddar…
Per_Kylsten skrev:
prova med en runda i tvättmaskinen....

/per
Det löste sig, batteriet kroknade...:D:D
 
Så, en liten update. Drygt 7,5 år senare är det åter dags att byta tvättstugeutrustning. Denna gång pga. ett irriterande "E50" i torktumlaren. Trasig motor eller tyristor enligt google men funkar ibland. Lika bra att byta båda på en gång. Miele denna gång. Vi får se någonstans runt 2022 om det var ett bättre val eller inte.
 
  • Gilla
gunric och 1 till
  • Laddar…
Själv körde jag Iphonen jag skriver ifrån 10 min i min tvättmaskinen innan frugan tyckte det lät för mycket från maskinen och hittade en dygnsur telefon. Torkad på låg värme i ett dygn och i en burk med okokt ris i ett dygn sen var de bara att starta :). Visst är de viktigt att kolla fickorna :)
 
Nytt high-tech-sätt att koka ris?

Ris à la apple :D
 
Så, för att göra en uppdatering halvtid. Miele tvättmaskin och torktumlare verkar efter 4 år vara "the shit". Självdoseringen funkar jättebra och nu finns tvättmedelspåfyllning att köpa på Elgiganten vilket underlättar. Det enda negativa är att det inte finns wifi på tvättmaskinen. Varför ska jag vara den som ser att tvättmedlet är på väg att ta slut och behöva beställa det?
 
  • Gilla
Mangan13
  • Laddar…
BigR
Det hjälper inte med WIFI och appar. När våra Bosch meddelar att nivån är låg i tvätt- eller diskmaskin så verkar det som att det är något fel på notiserna i frugans telefon ;)
 
BigR BigR skrev:
Det hjälper inte med WIFI och appar. När våra Bosch meddelar att nivån är låg i tvätt- eller diskmaskin så verkar det som att det är något fel på notiserna i frugans telefon ;)
Jag tänker mig att den får beställa från Amazon direkt, varför ska kärleken belastas med sådant?
 
BigR
(y) Amazon Dash Replenishment Service. Man knappar in saldo på tvättmedel och sedan beställer maskinen när det behövs mer. Tyvärr är den fysiska logistiken från paket till tvättmaskin inte löst.

Sorry OT, nu ska jag vara tyst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.