Nyfniken Nyfniken skrev:
Jag blockade isär min maskin och gjorde rent allt. Jag upplever att det blev en helt annan respons i knapparna.

Har du tur så är det bara skit.
Helt klart värt ett försök. Tack för tipset!
 
Vi har kört Electrolux de två senaste gångerna och varit nöjda. Då särskilt med timebeam, airdry och comfortlift.
Å andra sidan har vi inte bott kvar i husen mer än 3-4 år så kanske börjar maskinerna krångla längre fram...
För övrigt tycker jag att electrolux har grym service och med 5 års garanti har dom alltid varit snabba och hjälpsamma så fort det varit något.
 
A
Airdry o comfortlift fanns inte för ett par år sedan!
Du måste haft många fel då du tycker att electrolux service är outstanding...
Och verkligen haft nytta av garantin.
 
Sant, 2014 hade vi en electrolux med enbart timebeam, 2017 i vårt nya hus hade vi en electrolux med comfortlift/airdry och timebeam. Första gången vi ringde ut dem 2014 så var maskinen inte rätt ikopplad, dvs hade inget med electrolux att göra men han som kom ut var himla trevlig och kopplade den rätt och tog inget betalt.
Andra gången vi ringde ut dem hade ett av barnen orsakat stopp i diskmaskinen genom att inte skrapa bort maten innan disk och även denna gång så betalade vi 0 kronor.
Med den maskin vi hade 2017 ringde jag dem enbart en gång, men ingen behövde komma ut då dem hjälpte mig lösa problemet på telefon.
Jag tvivlar inte på att andra tillverkare typ Bosch och Miele gör bättre diskmaskiner, och jag kanske haft tur med snälla servicemänniskor. Men ville bara inflika att för oss har electrolux fungerat bra den tid vi haft dem och att vi verkligen gillade comfortliften och att luckan öppnade så disken torkade.
 
+1 på Comfort lift. Fantastisk funktion.
 
  • Gilla
albinroo
  • Laddar…
A andersda skrev:
+1 på Comfort lift. Fantastisk funktion.
Är ytterst tveksam, tittade på en Husqvarna med den tekniken innan det blev en Miele. Med stora tallrikar längst bak i nedre korgen tog de i överkorgen när man drog ut/lyfte upp den nedre korgen.

Sedan tyckte jag inte om lucklåset, det är tungt att stänga luckan. Man får trycka till ordentligt. Likaså för att öppna, man får dra rätt bra där med.
 
När jag gjorde mitt ikeakök för 3år sedan fanns nästan inga maskiner som va integrerade utom Ikeas egna. Den enda som jag hittade då var cylinda xl som skulle vara bra. Jo den funkar väl men har så här långt, de mest revolutionerande på den vad jag förstod var just att den blåser ut den fuktiga luften under luckan för att skydda bänkskivan. Smart kan tyckas förutom att golvet istället blir svinfuktigt. Och vi som har trägolv får lägga något på golvet när vi använder den funktionen för att skydda de mot varm fukt.. Airdrytekniken litar jag inte heller på, så många luckor till höger /vänster om en diskmaskin som jag sett i många kök har spruckit och svällt just för att man öppnar lite grann. Hur svårt ska de vara att bli av med fukten kan man undra...
 
T thompo skrev:
EEZ9000 är specad till 39 dB. Hygienisk till 42 dB. Någon skillnad borde det väl vara? EEZ9000 är 6 kg tyngre. Extra ljuddämpning?
Det är skillnad. Mera bitumen i dyr maskin och tystgående tömningsmotor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.