K Kyleman skrev:
Ska garderoberna verkligen stå "mitt i" rummet såsom bilden visar? Om så är fallet varför? :thinking:
Inser att det på bilden ser lite skumt ut. Inte lika mycket i verkligheten. Bra förvaringsutrymme på båda sidor...
 
A
L lassebrun skrev:
En skillnad från de normala ”skylla på hantverkarna” trådarna så har ju hantverkarnen faktiskt frågat TS. Rent avtalsmässigt har dom gjort rätt. Även om jag håller med om att resultatet är dåligt.
Nä, för knopparna är ju inte i mitten oavsett hur man mäter.
 
  • Gilla
  • Älska
Donn och 4 till
  • Laddar…
:crysmile: Är det möjligt att få höra hantverkarens förklaring?
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
Mikael_L
S Steppen skrev:
:crysmile: Är det möjligt att få höra hantverkarens förklaring?
"Min trappstege var för lång!" ... kanske ... :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
KWesterberg och 3 till
  • Laddar…
:rofl:
 
L lassebrun skrev:
En skillnad från de normala ”skylla på hantverkarna” trådarna så har ju hantverkarnen faktiskt frågat TS. Rent avtalsmässigt har dom gjort rätt. Även om jag håller med om att resultatet är dåligt.
Vilket "mitten" menar du att knopparna sitter på?
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
Vi får fråga TS, sitter knopparna på mitten av höjden på garderoben, på mitten av takhöjden eller sitter dom inte på mitten av nått?
Bilder och perspektiv är kan vara lurigt.
 
  • Gilla
Destrier och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
De kanske sitter i mitten mellan golv och golv på våningen ovanför, det tycker jag verkar ungefär rätt.

En snickare som snöat in på cc-mått, typ när man reglar upp en vägg. :)
 
  • Gilla
Destrier och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det kan inte vara så att han ansåg att kriteriet "mittmonterad" uppfyllts genom att knoppen var monterad på mitten av ramens ena sida, dvs att höjd över golv var ospecificerad vid överenskommelsen?
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
Eric Öbo
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det kan inte vara så att han ansåg att kriteriet "mittmonterad" uppfyllts genom att knoppen var monterad på mitten av ramens ena sida, dvs att höjd över golv var ospecificerad vid överenskommelsen?
Intressant teori. Kan också vara så att de sitter på vad han ansåg vara mitt emellan tak och golv. Tolkningen är ju fri då TS var så ”otydlig”.. ;)
 
  • Gilla
Destrier och 1 till
  • Laddar…
Han/Hon körde nog med det berömda ögonmåttet.
 
  • Gilla
KWesterberg och 1 till
  • Laddar…
Jag tror att det var fel på hans synvinkel.
 
  • Gilla
  • Haha
Destrier och 3 till
  • Laddar…
:thinking:
S Steppen skrev:
:crysmile: Är det möjligt att få höra hantverkarens förklaring?
L lassebrun skrev:
Vi får fråga TS, sitter knopparna på mitten av höjden på garderoben, på mitten av takhöjden eller sitter dom inte på mitten av nått?
Bilder och perspektiv är kan vara lurigt.
Inte riktigt på mitten av något faktiskt. :thinking: Men enligt honom ”något över mitten av garderobens totala höjd...” Förklaringen handlade främst om att han fått otydliga direktiv samt att han själv varit lite stressad eftersom ”hans fru var sjuk och behövde skjuts till sjukhuset”. Jag väljer att släppa det. Även hantverkare ska väl få vara lite mänskliga ibland(..?) (y):D
 
Ett alternativ som inte nämnts än, kunde vara att sätta låååånga handtag lodrätt
på garderoberna och likadana handtag vågrätt på överskåpen.
Det kan nog bli snyggt.
Fast det snyggaste skulle nog bli det som redan nämnts att sätta små vita plastpluggar i de befintliga borrhålen. Dessa brukar man kunna få gratis vid reklamationsdisken på IKEA.
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.