Altan med provisorisk byggnadsställning på kortsida av röd sommarstuga, belägen på lutande berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbyggnad i vinkel på en sommarstuga med en provisorisk byggnadsställning på lutande berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästolpar förankrade i berg vid hus med lutande terräng och växtlighet runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbyggnad i vinkel på en sommarstuga med en provisorisk byggnadsställning på lutande berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Altan med provisorisk byggnadsställning på kortsida av röd sommarstuga, belägen på lutande berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbyggnad i vinkel på en sommarstuga med en provisorisk byggnadsställning på lutande berg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trästolpar förankrade i berg vid hus med lutande terräng och växtlighet runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har byggt en tillbyggnad i vinkel till sommarstugan med altan i vinkeln. Eftersom tillbyggnaden står på ett lutande berg har jag byggt en provisorisk byggnadsställning på kortsidan där höjden är ca 5,5 meter till nock.
Nu funderar jag på att förlänga altanen i vinkeln med en altan/balkong som går runt huset och då använda dom stolpar jag redan förankrat i berget (till byggställningen). Eftersom berget går ner i marken alldeles utanför stolparna undrar jag om det funkar att luta stolparna något ut från huset för att få en bredare balkong?
 
Lutar du stolparna då minskar bärkraften.
 
Visst funkar det, men kom ihåg att det blir en utåtriktad kraft, så altanen måste sitta rejält fast i huset
 
Det är nog bättre att göra stolparna som jättestora konsoler. Trä och infästningar måste beräknas ordentligt.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.