Vi har satt in kökslampor från IKEA och de styrs med Ikea Trådfri fjärrkontroll. Jag tycker den är väldigt ful, så jag undrar om det finns något alternativ som ser mer ut som en vanlig brytare.
 

Bästa svaret

BirgitS
Jag hade inte sett att de hade den, tack så mycket!
 
BirgitS
Ingen orsak :) och det kan vara bra att veta att den lilla inte är lika lättanvänd för man dimrar upp och ner genom att vrida/rotera kontrollen och det är svårt att göra det lika exakt som när man trycker på den stora.
 
Vill man göra det mer avancerat går det ju att använda sig av t.ex. OpenHAB på en Raspberry Pi som man ansluter Ikeas gateway till. Då går det ju att använda alla möjliga typer av trådlösa brytare men det kräver att man är lite mer tekniskt bevandrad.
 
MultiMan
Trådfri:s lilla, roterbara dimmer tycker jag är usel på flera sätt och avråder från köp. Drar mer batteri och har betydligt sämre räckvidd än den stora och allmänt opålitlig funktion, iaf i mitt hem. Var på IKEA förra veckan och som vanligt hjälpte jag lite kunder i Trådfri-hyllan med råd. Även personalen höll då med mig om att den lilla dimmern är en mindre lyckad produkt.

Är ett stort fan av Trådfri och använt produkterna sedan lanseringen.
 
  • Gilla
Zynvinkeln
  • Laddar…
Lucky2015
Ikea trådfri går att ansluta till Philips hue också.
 
MultiMan
Enligt nya IKEA Trådfri appen så ska det komma eller har kommit snygga brytare med bara två (möjligen en, lite otydligt) knapp/ar, av/på, men som även dubblerar som dimmer (hålla inne för det funktionen). Det ska även numera gå att para två styrenheter till samma lampa om man vill kunna tända på två håll (typ trapp).

Det går framåt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.