Det ser väl rätt coolt ut. Definitivt annorlunda, men gillar du det i inte så är det inte ok.
Mest intresserad att höra hantisens förklaring till denna något avvikande tolkning av " mitt på".
 
  • Gilla
Ensam kvinna kan och 2 till
  • Laddar…
lopec
Långa handtag på höga dörrarna, trycköppning på överskåpen..
 
  • Gilla
EliasLindgren och 1 till
  • Laddar…
Lååånga handtag i kombination med att vända luckorna tror jag blir bäst, snyggare om de sitter med centrum nedanför mitten än ovanför.
 
Såg lite tokigt ut men inget man inte kan leva med. Vänjer sig fort.

Vad är det rör garderob och överskåp? :)
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
T
K KWesterberg skrev:
Har bestämt mig för att köpa handtag 130mm långa i samma serie som knopparna och byta ut på nedre dörrarna. Blir aningen mer symmetriskt ändå. Lärt mig en läxa för de tillfällen då man inge gör saker själv!
130mm kommer inte göra stor skillnad på utseendet tyvärr, du behöver mer uppåt 300-400mm för att det ska se ok ut.
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
En lösning? :thinking:

Köp dessa, Billsbro på Ikea, du får ju byta på övre dörrarna också så klart ;)?
Rostfritt är snyggt, blir några kronor men? :rofl:
Sedan en vit täckplugg till hålen efter knopparna?

Lycka till! (y):D
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
K KWesterberg skrev:
Har bestämt mig för att köpa handtag 130mm långa i samma serie som knopparna och byta ut på nedre dörrarna. Blir aningen mer symmetriskt ändå. Lärt mig en läxa för de tillfällen då man inge gör saker själv!

Det kanske blir bäst om du BÅDE vänder dörrarna uppochner OCH sätter långa handtag.
 
  • Gilla
dicliff och 3 till
  • Laddar…
E
K KWesterberg skrev:
Risk för att verka larvig med detta inlägg men i allt stök och beslutsfattande för tillfället behöver jag hjälp att avgöra vad som är mer och mindre viktigt. Nya garderober skulle sättas upp i gästrummet och i brist på tid anlitade jag hantverkare (genom större förmedling) igår för att skruva ihop Ikea-grejerna. Hade ritat en detaljerad beskrivning av hur det skulle se ut, mått m.m. Han ringde på slutet och frågade om knopparnas höjd på stora dörrarna. Jag sa på mitten. Kom hem till detta. istället för på mitten av dörrarna verkar han ha räknat på mitten totalt med överskåp... Jag tycker att det ser tokigt ut, min man tycker att det är ok. Vad tycker ni? Lära mig att leva med detta eller köpa nya dörrar och be honom göra om det? Ingen större kostnad, men synd att slänga nya dörrar..?
Hittade du denna hantverkare på blocket ? Det ser ju ut som fan . Be han köpa nya dörrar.
 
Hantverkaren frågade om placering och fick ett svar....

Man kan INTE förutsätta nått någonsin, aldrig. Vill man ha det på ett speciellt sätt måste man vara övertydlig. Tråkigt men sant.

Assumptions are the mother of all fuck ups!
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
Eric Öbo
L lassebrun skrev:
Hantverkaren frågade om placering och fick ett svar....

Man kan INTE förutsätta nått någonsin, aldrig. Vill man ha det på ett speciellt sätt måste man vara övertydlig. Tråkigt men sant.

Assumptions are the mother of all fuck ups!
Det var väl snarare att hantverkaren föreslog en placering och TS tolkade den som i princip alla skulle ha tolkat den, d v s i mitten av dörren i höjdled.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Jag har stört mig på det varje gång jag hade gått in i rummet, så jag hade fixat nya dörrar. Om jag hade begärt kompensation eller ej vet jag inte. Om du kan tänka dig att måla dörrarna är det ju ett alternativ att spackla hålet och sen måla dem.
Om du ber någon annan göra det kan du i förväg märka ut på en dörr var handtaget ska sitta.

Lycka till!
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Eric Öbo Eric Öbo skrev:
Det var väl snarare att hantverkaren föreslog en placering och TS tolkade den som i princip alla skulle ha tolkat den, d v s i mitten av dörren i höjdled.
K KWesterberg skrev:
Han ringde på slutet och frågade om knopparnas höjd på stora dörrarna. Jag sa på mitten.
Du ser. Vi kan inte ens tolka skriven text utan att vi antar fel saker. Detta blev ju ett ganska komiskt beskrivande exempel! :)
 
  • Gilla
Destrier och 2 till
  • Laddar…
N nevinator skrev:
Lev med det ett tag och kolla om du stör dig på det om 2 mån. Hantverkarens lösning ligger i linje med det önskemål du framförde och har ingen skuld.
Men det är ju betydligt högre än mitten - även räknat på båda skåpen. Dessutom måste msn klaga genast vid reklamationer.
 
  • Gilla
KWesterberg
  • Laddar…
E Elsamimmi skrev:
Hittade du denna hantverkare på blocket ? Det ser ju ut som fan . Be han köpa nya dörrar.
Genom en förmedling som erbjudit sig att med sin försäkring stå för kostnaden om jag väljer att byta ut dörrarna. Jag känner ändå att jag kan leva med det. Byter till långa handtag och släpper det. Samtidigt som jag lärt mig en läxa.
 
  • Gilla
Teacer och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.