Hallå,

Har precis varit på Hornbach och beställt en LX792 för 3999kr. Den svarta modellen LX790 säljs för ca 5500kr så det känns som ett bra pris även om man måste bege sig till ett Hornbach-varuhus för att göra beställningen.

Som jag förstått det är LandXcape Worx's billigare varumärke, och tillbehör från WorX såsom knivar, begränsingskabel etc ska fungera.

Det vore intressant att höra om någon redan har fått igång sin LX790/LX792 och kan dela sina erfarenheter?
 
  • Grå LandXcape robotgräsklippare modell LX792 med gula detaljer och digitalt gränssnitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är du nöjd TS?
 
Ja!

Pga leveransstrul från Hornback så fick jag till slut den större modellen LX793 för samma pris. Dock 1 månad efter beställning.
Förra sommaren läste jag mycket om Landroid Worx och jag vill påstå att detta i mångt och mycket är samma maskin, fast utan app och en vänligt enkla valmöjligheter för inställning.

Min trädgård är bara 650m2 och maskinen tar väl hand om den. Inga konstigheter med att sätta medföljande slinga etc. Det jobbigaste var att röja min egna gräsmatta från kvistar etc :)

Jag hade faktiskt förväntat mig mer strul och sämre grejjer än det jag fått!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.