Hej.
Jag skall lägga laminatgolv och vill såga bort nedre delen av listen för att "skjuta in" golvet under.
Jag vill hellst inte ta bort listen för att såga och undrar om det går att såga den på plats?

Tacksam för tips!!

liten_pil1.JPG

liten_pil2.JPG
 
ja det går med en såndär japansk såg. Finns på jula och lite överallt. Går säkert med nått bågfilsblad också om man är lite envis.....
 
Jag har faktiskt en sådan här:
120450_c.jpg
Men den går ju inte ända in i hörnet väl?
 
Rostig_9000i_-88 skrev:
Jag har faktiskt en sådan här:
[bild]
Men den går ju inte ända in i hörnet väl?

Jamen du får ju skaffa en som går ända in i hörnet!!!! Jag är säker på att jag sett en sådan på villamässan på ett av dom där borden med brahasaker.
 
För verktygsfetischisten så är dte nog bara en Fein Multimaster som gäller ;)

Ett litet smidigt multiverktyg som är expert på sånna här uppgifter.
Ett tunt flexibelt blad med en väldigt hög frekvens ger ruggigt skarpa snitt på de mest omöjliga ställen.

Årets "bra å ha grej"
multim_parquetgroove_app_small.jpg
 
Tackar för tips.

MathiasS -> hehe, nja får nog slita ned den jag har först...

elof -> Har faktiskt funderat om en Fein Multimaster skulle fixa det, har en kompis som har en jag skall nog försöka låna den.
Den blir nog tyvärr lite för dyr att köpa till just detta projektet och jag vet inte riktigt vad jag kan använda den till mer...
Sedan är det väl så att ingen "Taiwanare" har kopierat fram en billigare kopia av den heller?

cpalm -> Den där har väl tänderna åt "fel håll" (eller rätt om så vill), jag måste väl ha en av dragmodell.
 
C
Rostig_9000i_-88 skrev:
cpalm -> Den där har väl tänderna åt "fel håll" (eller rätt om så vill), jag måste väl ha en av dragmodell.
Enligt beskrivningen en "specialmodell" som avverkar åt båda hållen.
 
Rostig_9000i_-88 skrev:
elof -> Har faktiskt funderat om en Fein Multimaster skulle fixa det, har en kompis som har en jag skall nog försöka låna den.
Den blir nog tyvärr lite för dyr att köpa till just detta projektet och jag vet inte riktigt vad jag kan använda den till mer...
Sedan är det väl så att ingen "Taiwanare" har kopierat fram en billigare kopia av den heller?
Ja låna är perfekt, tror dock du kommer bli väldigt såld för denna lilla trevliga maskin.
Var själv lite skeptisk när ja köpte min men har hittat fler och fler användningsområden till den.

Precis som du säger så är den ensam i sitt slag(vad jag känner till), är väl ingen som lyckats kopiera än, bra är den iaf, även om den är lite smådyr.

Lycka till!
 
cpalm skrev:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]cpalm -> Den där har väl tänderna åt "fel håll" (eller rätt om så vill), jag måste väl ha en av dragmodell.
Enligt beskrivningen en "specialmodell" som avverkar åt båda hållen.[/quote]
Jamen titta ;D
Jag läste bara på den övre texten :-[.
En sådan kanske man skulle prova om jag inte får tag på Fein-maskinen.
Tack!
 
elof skrev:
[quote author=Rostig_9000i_-88 link=1141252237/0#6 date=1141255222]
elof -> Har faktiskt funderat om en Fein Multimaster skulle fixa det, har en kompis som har en jag skall nog försöka låna den.
Den blir nog tyvärr lite för dyr att köpa till just detta projektet och jag vet inte riktigt vad jag kan använda den till mer...
Sedan är det väl så att ingen "Taiwanare" har kopierat fram en billigare kopia av den heller?
Ja låna är perfekt, tror dock du kommer bli väldigt såld för denna lilla trevliga maskin.
Var själv lite skeptisk när ja köpte min men har hittat fler och fler användningsområden till den.

Precis som du säger så är den ensam i sitt slag(vad jag känner till), är väl ingen som lyckats kopiera än, bra är den iaf, även om den är lite smådyr.

Lycka till![/quote]

Tips på fler användningsområden?
Pris (ungefär) ?
 
Multimastern från fein finns i tre olika paket; Start, Select och Topp.
Skilnaderna mellan paketen är att start innehller en lite enklare maskin utan styreletronik), sen ligger skillnaden främst i tillbehör i lådan (se mer på länken)

http://www.fein.de/multimaster/se/multimaster/index.html

Anvöndningsområden då....ja som en dremel fast bättre :)
Sågen är den jag använt mest, men trekantsslipen har gått ganska mycket den också.
Kort och gott är den perfekt till alla mindre slip och polerarbeten.

Priset sen....min Top-sats gick på 2500 exkl. moms  men väljer man den mindre satsen så sjunker nog priset med en tusenlapp ungefär. Tillbehör kan man ju köpa till det man behöver.

(På länken finns en länk till "användningsområden" där alla fördelar med maskinen tas upp)
 
Tar du försiktigt med ett stämjärn kan det fungera, finns ju alltid latex sedan :)

Edit. Alltså, stämjärn där du ev. inte kommer åt med någon slags såg..
 
Styx skrev:
Tar du försiktigt med ett stämjärn kan det fungera, finns ju alltid latex sedan :)

Edit. Alltså, stämjärn där du ev. inte kommer åt med någon slags såg..
Ja, det är ju iof. ett alternativ.


Jag har fått tag på kompisen nu och skulle få låna hans Fein, så det blir ett försök med den.
Tack för alla svar!
 
Listbiten är borta ...har även gått lös på fler lister :D.

Elof -> Jag blev helt såld på multimastern -vilken pryl! [smiley=thumbsup.gif]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.