Ville bara dela med mig av prisuppgift jag fick på Lyckan, eftersom många verkar intresserade av den modellen.

Jag fick ett pris på 1135000 :-, tyckte det lät rätt billigt, har kollat runt på forumet och inte hittat nåt billigare. Har skickat en förfrågan på kvadraten med. Återkommer med info om denna.
 
Hej!

Vart är detta? Vi "landade" på drygt 1,3 milj. med ryggåstak, tillval i kök, kakel och klinkers i våtutrymmen, ekgolv. Själva byggsatsen kostar 613 500 kr.
(Östersundstrakten)
 
I Eksjö
 
Fick ett pris på kvadraten nu med. 1 310 000 :- inkl. tomt 180 000:- och även byggherrekostnader och bankkostnader mm, men det kanske brukar räknas in i kalkylen.
 
gusper skrev:
Fick ett pris på kvadraten nu med. 1 310 000 :- inkl. tomt 180 000:- och även byggherrekostnader och bankkostnader mm, men det kanske brukar räknas in i kalkylen.
Det låter billigt... :)  Kanske rabatt för Eksjöbor ??? ;)Men var det utan inredd övervåning??
 
Jepp, och utan tillval. Men ganska bra priser ändå.

Säljaren verkar för övrigt vara väldigt alert, då jag har fått svar på mail inom någon eller några timmar. :D
 
Hurdan tomt får man för 180 000 kr i Eksjö då? Låter lite dyrt eller.... :-/

Bra med alerta säljare hoppas bara det håller i hela vägen.... ;)
 
Tomt på 7 - 800 m3 i ett nybyggt villaområde ca 1 km till centrum men med 100 m till sjön, VA ingår i priset. Finns även större tomter för 245 000.

Eksjö kommun tillhandahåller gratistomter, men de ligger 3 km från centrum ungefär
 
Nej VA ingår inte och det är ju långt till centrum, tycker vi som bor i en småstad.

Jag menar 1,3 miljoner oprutat ;) är ju rätt mycket mindre än vad andra ger för sina hus. Så då tycker jag det är värt en lite dyrare tomt.
 
Inte dyrt med 180 000 för en tomt då VA ingår.
I Norrtälje (också en småstad men 1 timme från Sthlm) kostar en tomt i ett nybyggt villaområde ca 225 000 kr men då tillkommer VA på 115 000 kr.

Tomterna är på ca 800-1000 m2.

Ingår arbetet för grunden i priset på Lyckan?


 
japp, nyckelfärdigt förutom målning.

Jag vet inte vad som brukar ingå i EGNAHEM, men priset jag fick så ingick parkett i alla rum utom wc och hall där det var klinkers/kakel.
 
Gäller det även schaktningen för grunden? Eller är det bara inklusive själva bottenplattan/torpargrunden?

Vi har, då vi har jämfört huspriser, ofta tagit för givet att priset på grunden är inklusive arbete+grund, men så är ofta inte fallet. Utan i stället får man kallt räkna med 200.000-300.000 för själva schaktningen/arbetet.

Det gäller att noga klargöra för säljaren att man pratar om samma saker, annars kan det bli en del "extrakostander".
 
Ingår dessa kostnader i "byggherrekostnader" ??? , i så fall ingick det med.
 
Ingår kräftfiske..... ;)
 
Iom att svärfar är militär o vattnet utanför är militärt så har jag nog inga problem med det heller. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.