1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Inte så säker på att lakritspanerade brödbitar är så bra i längden, så en ny brödrost, ja varför inte.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Kännedom om medlemmar kan ge lyxig brödrost i retrostil

[bild]

Förgyll höstens regnruskiga morgnar med en lyxigare frukost. Den här brödrosten i retrostil från Dualit ger enligt tillverkaren ett perfekt resultat varje gång. Den har en Peek & Pop-funktion som gör det möjligt att kolla rostningen utan att stänga av den, samt inbyggd sensor för den perfekta resultat. Med bagel-knappen kan du rosta brödet på endast den ena sidan. Den har också en extra stor öppning som är bra för tjocka mackor och bagels. Välj mellan färgerna canvas, svart eller grå.

Totalt värde ca 1 300 kronor

Så här tävlar du:

Svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka fem medlemmar på Byggahus.se har lämnat flest "Bästa svar" i vårt Forum?

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 13 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Den är tävlingen är inte sponsrad. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
Svar på tävling ” brödrost”:
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Jag vill vinna brödrosten eftersom jag äter en rostad surdegsmacka varje dag, min bästa stund på hela dagen. Min brödrost har gått sönder och lånar nu sonens brödrost... så en egen ”rost” är guld värd...
 
SVAR:
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

MOTIVERING:
Kära Byggahus.se, vad skulle jag göra utan er? När vi tog upp golvet och hittade gamla rör var de riktigt rostiga och det är bara att konstatera att den enda rosten jag vill ha är en väl rostad macka från en schysst brödrost. Efter allt slit är jag väl värd att vinna en lyxig Dualit.
 
1. Krilleman
2. tommib
3. electroluxaren
4 BirgitS
5. useless

Efter att vi hankat oss fram i flera år med brödrostar från secondhand-marknaden som varit mer eller mindre bra och just nu står en obrukbar kvar i skåpet så en NY är vi inte bortskämda med :)
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Vill kunna ge min fru en pryl som passar i vårat retrohus

/Andreas
 
Svar:
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Motivering:
Vår nuvarande brödrost förde jag med mig när jag flyttade in hos min blivande fru 2004. På min 39-års födelsedag den 2/9 i år firade vi ”kopparbröllop” (min fru är danska och det firar man tydligen där...) dvs 12,5 år som gifta. Firandet kom av sig lite pga dagis/skola/jobb/dansträning/innebandyträning. Det hade vart kul att kunna kompensera lite med denna fina brödrost. Samtidigt skulle vår gamla trotjänare få pensioneras i vår sommarstuga! /Pål
 
Hej!
1 justusandersson 2 Bo.Siltberg 3 Krilleman 4 hempularen 5 tommib

Skulle gärna vilja vinna denna vackra brödrost för att ge den till min storasyster i December i inflyttningspresent/julklapp då vi firar jul i hennes nya hus ”Dungen 71” från VärsåsVillan. Hon har längtat sååå länge efter det nya huset och dessutom älskar hon att rosta bröd, så vad hade inte varit bättre än att ge henne denna underbart snygga fantastiska present! :D(y)
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Med en brödrost så ful att den i ett skåp får gömmas.
En där timern fungerar som det är tänkt,
så mackorna inte i rosten för länge ska glömmas!
Många mackor i sopkorgen vi pga detta sänkt.
Med en ny från Dualit lördagsmorgonen frukost blir komplett,
och perfekta mackor vi de serverar i ett!
 
Lite kul är det att nästan samtliga har kopierat @Johannes Carlsson lista i första svaret.

Nästa kopierare kan väl åtminstone ändra Bo.Slitberg till hans korrekta alias @Bo.Siltberg
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 2 till
  • Laddar…
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Kännedom om medlemmar kan ge lyxig brödrost i retrostil

[bild]

Förgyll höstens regnruskiga morgnar med en lyxigare frukost. Den här brödrosten i retrostil från Dualit ger enligt tillverkaren ett perfekt resultat varje gång. Den har en Peek & Pop-funktion som gör det möjligt att kolla rostningen utan att stänga av den, samt inbyggd sensor för den perfekta resultat. Med bagel-knappen kan du rosta brödet på endast den ena sidan. Den har också en extra stor öppning som är bra för tjocka mackor och bagels. Välj mellan färgerna canvas, svart eller grå.

Totalt värde ca 1 300 kronor

Så här tävlar du:

Svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilka fem medlemmar på Byggahus.se har lämnat flest "Bästa svar" i vårt Forum?

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 13 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Den är tävlingen är inte sponsrad. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Svar:
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Och varför jag skulle vinna just den gör brödrosten är för att vår ospecificerade Lidl-rost har sagt upp sig och frugan och jag skulle älska lyxen av en RIKTIGT BRA brödrost.
 
Istället för att kontrollera bästa svar listan https://www.byggahus.se/forum/members/ så väljer jag att läsa runt i forumet.
Jag finner många bra svar av människor som är väldigt duktiga på sitt område och ofta utbildade/yrkesmän.
Det finns en enorm samling kompetenta medlemmar som offrar sin fritid till att hjälpa oss vilsna medlemmar när vi behöver hjälp.
Ett bästa svar är det som hjälper oss medlemmar med problem eller förklarar det vi inte förstår inte de få svar som på "senare tid" börjat markeras som "bästa svar".
Jag ser många svar jag anser vara "bästa svar" som inte markeras som det utan det verkar vara vanligare i vissa underforum än andra.
Därutöver så kan endast TS markera bästa svar men jag är säker på att många användare finner bästa svar i redan befintliga trådar.
Jag väljer därför att inte skriva vilka som hyllats mest utan väljer istället att tacka alla kompetenta personer som svarat på så många frågor att jag ofta kan finna de svar jag söker utan att ställa en fråga.
Jag lyfter på hatten för alla som ansträngt sig med att hjälpa andra medlemmar att finna de svar de söker.
"Bästa svar" vilka moderniteter saknas bara att vi ska börja jaga likes också som i andra sociala medier.

Varför jag skulle ha en brödrost är självklart för att rosta bröd.
 
  • Gilla
Annelie Hultberg och 2 till
  • Laddar…
1. Justusandersson
2. Bo.Siltberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Den vita brödrosten i plast har luktat lite märkligt en tid. Till barnens förtret löser den sedan i helgen dessutom ut jordfelsbrytaren (och då försvinner ju WiFi i huset...)
 
Redigerat:
1. Justusandersson
2. Bo.Siltberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Jag gillar inte ens rostbröd, men dörren till verkstaden hänger snett och vill slå igen hela tiden, så jag skulle behöva något med bra tyngd för att hålla upp den.

PS. Alla har ju kopierat Johannes svar, komplett med felstavning av @Bo.Siltberg . Jag brydde mig i alla fall om att korrigera det :)
 
1. Justusandersson
2. Bo.Slitberg
3. Krilleman
4. hempularen
5. tommib

Jag har länge gått i drömmar om att bygga nåt eget. Tack vare alla underbara kunniga själar här på Byggahus vågar jag nu ta det steget.

Men inget bygge vore väl komplett utan en brödrost?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.