VVS-komponenter som ska anslutas, inklusive koppling och avstängningsventil, mot svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hej,

Ska koppla ihop dessa 2 prylar och undrar om jag ska använda lin för tätning? Dessa ska sedan kopplas på en befintlig kulventil, och ska användas till tvättmaskin och WC.

Tack
 
Beroende på utformningen kan planpackning vara lämpligt.
 
  • Gilla
swe.jocke och 1 till
  • Laddar…
Bottnar hanen mot en yta i muffen så skulle de vara smidigare med en packning som Daniel 109 säger. Annars går det bra med lin!
 
  • Gilla
swe.jocke
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Bottnar hanen mot en yta i muffen så skulle de vara smidigare med en packning som Daniel 109 säger. Annars går det bra med lin!
Tack. Hanen bottnar inte så jag testade lin + gegga (vad den nu heter) Inte 100 % tätt så ska testa göra om i morgon. Om det inte tätat sig självt till dess
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Är det plana ytor?
 
Nej, dom var ”spetsiga”. Valde att inte slipa ner toppen heller eftersom det inte ”hanen bottnade”
 
Då är inte packningar lämpligt. Din lösning låter rätt.
 
L lassebrun skrev:
[länk]
Väldigt bra produkt!
 
L lassebrun skrev:
[länk]
H Holmspel skrev:
Väldigt bra produkt!
Lite off-topic men vet någon hur långt en sådan räcker?
 
Till hur många kopplingar tänkte du?

Ingen aning men jag tycker den är dryg. Betalar dock inga 241:- för den utan max hälften.
 
Är det synliga rördragningar så finns det antagligen produkter som fungerar utan lin och annan synlig tätning. Man kanske måste byta nå mer bara eller tänka om.
 
Vet att många förespråkar lin, men jag har bara kört med gängtejp och det har alltid blivit tätt, bara man ser till att linda många varv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.