EvaMLin
Avlägsnad vägg mellan kök och hall visar träbjälkar och spår i taket, behov av renoveringsråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag håller på att renovera köket i ett radhus från 30-talet, bl.a öppna upp mellan kök och hall. Är det någon som kan ge bra tips på hur man gör en snygg lösning mellan taken där väggen suttit? Mellanrummet är lite drygt 130mm
 
Kapa till en remsa av en tunn skiva och sätt som en list över glipan.
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
Svårt att se helheten men det borde bli estetiskt mest rätt att kapa bort det dåliga på hö skiva och sen byta den vänstra?

Jag har samma ”problem” fast med gips.
 
  • Skadad byggskiva med synliga träbjälkar och bristfällig fogning i taket, föreslagen för reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
EvaMLin
Fick precis reda på av elektrikern att det måste finnas plats för rör där oxå. Funderar på att göra en fuskbjälke, kanske det enklaste...
 
Jag hade garanterat satt upp ett lager gips överallt utanpå det andra så jag fått ett modernare slätt tak istället.
 
  • Gilla
EvaMLin och 1 till
  • Laddar…
EvaMLin
Så här blev det iaf! Med MDF, lister och lite trixande så blev det helt ok för min del. Har man inte råd så får man hitta andra lösningar... :D
 
  • Takrenovering med MDF-panel och lister som visar en kostnadseffektiv lösning i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MickanV och 7 till
  • Laddar…
Det blev jättebra(y)
 
  • Gilla
EvaMLin
  • Laddar…
Jag gjorde samma i mitt hus, sen efter några år gipsade jag över allt i taken för att slippa tretexen och alla skarvar.
 
Det blev bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.