Hejsan!!

Vi har ett TYR. I badrum som ligger längst bort i huset....så tar det flera minuter innan man får varmvatten i varmvattenkranen.
Är det någon fler som har detta problem???    

Man kanske får leva med det.....Men jag tycker att det är en konstig konstruktion med plast rör utan isolering till badrummen.
Man får väl stå i tvättstugan och tvätta sig där varmvattnet kommer direkt. *LER*

Dick&Christina
 
Det är det samma med Sleipner om det kan vara till någon tröst.
Jag tycker dock att plastslang är smidigt, kommer att använda mig av det på ovanvåningen när det blir dags. Både till elementen och vattnet, kommer dock att isolera vattenrören. Värmerören får fungera som ett långt element!
 
Min åsikt är att det här är ett allmänt problem helt oberoende av husleverantör. Även om du isolerar rören och drar dom i varma utrymmen så är ju ändå vattnet bara 20 grader och upplevs som kallt att tvätta sig med.

Problemet är nog helt och hållet kopplat till ledningens längd - och i viss mån dimension.
 
det är så maer alla hustyper..   vattnet som "står" i ledningen mellan VVberedaren och tappstället måste ut först och det vattnet blir kallt... så ju längre slang/rör desto längre tid tar det..   tjockleken på röret är också att tänka på , ju tjockare dimension desto mer vatten ska forslas bort innan varmt kommer..

vi har ett höner, så det tar lite tid här också på toan, i köket tar det 2 sec.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.